Nem állami laboratórium engedélyezése vagy nyilvántartásba vétele
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (a továbbiakban: Éltv.) 33. § a) pontja értelmében az élelmiszerlánc-felügyeleti szerv az Éltv. végrehajtására kiadott jogszabályban foglaltak szerint engedélyezi és ellenőrzi a nem állami szolgáltató laboratóriumokat, valamint nyilvántartásba veszi és ellenőrzi a nem állami üzemi laboratóriumokat.
A földművelésügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 383/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2020. január 1. napjától hatályos 17. § (1) bekezdés d) pontja alapján – az Éltv. 33. § a) pontjában foglaltak tekintetében – a Kormány élelmiszerlánc-felügyeleti szervként a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalt jelöli ki.
- Szolgáltató laboratórium nem állami laboratóriumi tevékenységet kizárólag a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (a továbbiakban: Nébih) által kiadott engedély alapján végezhet.
- Üzemi laboratórium nem állami laboratóriumi tevékenységet bejelentés alapján kizárólag a Nébih által történt nyilvántartásba vételt követően végezhet.
Engedély, nyilvántartásba vétel változásbejelentés kérelem nem állami laboratóriumoknak (pdf, doc)
Kijelölés kérelem nem állami laboratóriumok hatósagi minták vizsgálatához (pdf, doc)
A kérelmet elektronikusan kell benyújtani az e-papír vagy az ÜPR felületén, illetve a kérelem szerkeszthető változatát (Word dokumentum) a laboreng@nebih.gov.hu címre kell elküldeni.
Elektronikus ügyintézés indítása a Nébih-nél e-papírral: az E-papír online elérhető felületén (https://epapir.gov.hu) a beadvány beküldéséhez a témacsoport esetén az „Egyéb”, az ügytípus esetén szintén az „Egyéb” feliratot, a címzettnél pedig a „Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal e-Papír” feliratot kell kiválasztani. Itt lehetőség van egy szabad szöveges kérelem megírására, mellékletek csatolására, és ezek elektronikus úton történő aláírására.