Kampányok és aloldalak

A NÉBIH több területen is társadalmi célú kampányt indított szemléletformálás céljával. Ismerje meg mindet!

Ételt csak okosan!

Ételt csak okosan logo

Magyarországon minden 3. ember betegszik meg évente élelmiszer eredetű megbetegedésekben, melynek 70%-a a háztartásokban történik, az élelmiszerek nem megfelelő tárolása, feldolgozása során. Az ilyen jellegű megbetegedések évente több milliárd forint kiesést okoznak az államnak. Ennek súlyosságát és társadalmi jelentőségét felismerve a Nébih 2013 februárjában felvilágosító programot indított Ételt csak okosan! Élelmiszerbiztonságról mindenkinek címmel, amelynek célja a lakosság minél szélesebb körű tájékoztatása a tudatos vásárlástól kezdve a megfelelő konyhatechnikai módszereken át a biztonságos ételkészítésig.
Mivel a szemléletformálást nem lehet elég korán elkezdeni, ezért a program szárnyai alatt önálló részt Ételt csak okosan Gyerekeknek! címmel a kisebbeknek szóló információk. A gyerekek játékokon, érdekes cikkeken és recepteken keresztül ismerhetik meg a legfontosabb alapszabályokat. Idén március óta pedig óvodákban is tartanak tematikus foglalkozásokat a Nébih szakemberei.

Szabad a Gazdi

Szabad a gazdi logoA 2013 decemberében indított Szabad a gazdi program célja a felelős állattartás szabályainak megismertetése a kutyát vásárló vagy örökbe fogadó emberekkel. A praktikus tanácsok, érdekes cikkek mellett a program 2015-ben bővült a Látótárs projekttel, amely a vakvezető kutyák kiképzésének folyamatát mutatta be egy vakvezető kutya életének a születésétől a kiképzés végéig történő követésével.

 

 

Szupermenta

Szupermenta logoA NÉBIH felvállalta, hogy egy új szemléletű, független, hiteles fogyasztói kommunikáció részeként rendszeresen bevizsgál különböző, nagyobb társadalmi réteget érintő termékcsoportokat, segítve ezzel a vásárlók döntését. Az eredményeket egy saját online felületen, a www.szupermenta.hu weboldalon ismerteti rendszeresen. A terméktesztek különlegessége, hogy olyan komplex vizsgálat áll mögöttük, amelyek a termékek a NÉBIH nemzeti referencia laboratóriumaiban végzett vizsgálatait is tartalmazza.

 

 

Maradék nélkül

Maradék nélkül logo

Hazánkban évente mintegy 1,8 millió tonna élelmiszerhulladék keletkezik, aminek jelentős hányada – körülbelül harmada – a háztartásokban termelődik. A legfrissebb adatok alapján ez megközelítőleg 68 kg élelmiszerhulladékot jelent fejenként, éves szinten. Bár ez a mennyiség elmarad néhány szélsőségesen pazarló országtól – mint amilyen az Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Németország –, a hazai vásárlók kosarának mégis meghatározó részét teszi ki.
Az élelmiszerhulladékok esetében azonban olyan problémával állunk szemben, amelynek megoldásához kivételesen nem több pénzre, hanem mindössze több figyelemre lenne szükség. A Nébih Maradék nélkül programjának feladata, hogy tudatosítsa a vásárlókban, hogyan tehetnek többet a környezetükért, a tudatos és biztonságos élelmiszervásárlás, tárolás és kezelés segítségével.
A Maradék nélkül kampánynak iskolai programja is van: az általános iskolásoknak szóló foglalkozásokon a hivatal szakemberei interaktív formában beszélik át a témát a gyerekekkel, de a tematikus tankönyvet, a munkafüzetet és a tanári kézikönyvet bárki ingyenesen letöltheti a kampány weboldaláról.

Vegyél számba

Vegyél számba logo

A Nébih „Vegyél számba!” kampánya hármas célt kíván elérni: felhívni a vásárlók figyelmét arra, hogy nem csak a legfrissebb, legszabályosabb, legesztétikusabb zöldség-gyümölcs tápláló,hogy a zöldség-gyümölcs fogyaszthatósági ideje meghosszabbítható a megfelelő élelmiszerbolti, illetve otthoni tárolással és érdemes hazai termékeket vásárolni, mert azok garantáltan frissebbek, frissességük „kevésbé időzített”. A „Vegyél számba!” kampány eddigi anyagait a http://maradeknelkul.hu/vegyel-szamba/ honlapon olvashatják az érdeklődők.

 

A NÉBIH több önálló honlapot hozott létre kiemelten fontos témáknak teret engedve.

Ne habozz! - A veszettségről szól a NÉBIH új figyelemfelhívó kampánya

Veszettségmentesítési kampány logoA kampány célkitűzése, hogy a lakosság felismerje a betegségre utaló tüneteket és jelentse a veszettségre gyanús állatokat az állategészségügyi hatóság felé, ugyanakkor a városokban is egyre gyakrabban megjelenő, egészséges rókák ne okozzanak felesleges riadalmat.

A kampány fő üzenete: „Ha olyan rókát vagy egyéb vadállatot lát, amely hagyja magát néhány lépésre megközelíteni, vagy támadó magatartást mutat, esetleg róka, vagy más vadállat tetemét találja meg, értesítse a helyileg illetékes állategészségügyi hatóságot, vagy hívja a NÉBIH zöldszámát, a +36 80 263 244 telefonszámot!”

 

Erdőtűz-megelőzési projekt

Firelife logo

A Firelife Erdőtűz-megelőzési projek a magyarországi erdőtüzek megelőzéséről, a tűzgyújtási szabályokról és a tűzgyújtási tilalmakról ad információt.

 

 

Helyből jobb

Helyi termék logoA világ számos pontjához hasonlóan a magyar vásárlók körében is egyre nagyobb az érdeklődés a helyben termelt, helyben készült termékek iránt. A termelői piacok és a helyi termék-védjegyek száma az elmúlt években jelentősen gyarapodott, a piacok látogatottsága és a termékek kedveltsége is nőtt. A Helyi termék program célja, hogy a vásárlókat megismertesse a helyi termékekkel.