null Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

2021. október 8, péntek

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány.

Folyamatosan és dinamikus fejlődik a KMÉ-védjegyrendszer. Mostanra három termékkörön belül tizenkilenc kategóriában pályázhatnak a védjegyre az élelmiszerelőállítók és forgalmazók. Elkészült a pályázást támogató informatikai rendszer, alapjaiban megújult a KMÉ weboldala, továbbá új kommunikációs csatornák is indultak. 

Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte, a KMÉ-védjegyrendszer kiválóságát mindennél ékesebben bizonyítja, hogy kiérdemelte a nemzeti minőségrendszerként való elismerést. Ehhez az „átlagos” védjegyekkel szemben előírtnál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszernek kellett megfelelnie. Biztosak lehetünk benne, hogy ha KMÉ-védjegyes terméket választunk, a minőség mellett döntünk – hangsúlyozta az államtitkár.

Oravecz Márton, a Nébih elnöke a kampány indulása kapcsán elmondta, büszke rá, hogy a KMÉ mögött – a garancia garanciájaként – a Nébih szakértelme áll. Az elnök szerint egyedülálló az a szakmaközi összefogás is, amit a KMÉ-védjegyrendszer révén sikerült elérni: hatósági, szakmai és tudományos szereplő együtt határozzák meg a minőség fokmérőjét. Mindez pedig egyértelmű biztosíték arra, hogy valóban csak azok a termékek nyerhessék el a KMÉ-védjegyeket, amelyek méltók rá, bírnak valamilyen többlet értékkel piaci társaikhoz képest.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a tudatos vásárlás fontosságára. A KMÉ védjegyes áruk megvásárlásával nemcsak megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez is. Az AMC november elejéig tartó kampányában nyomtatott és elektronikus sajtómegjelenésekkel, országos televízió- és rádiócsatornákon és közösségi média felületeken népszerűsíti a védjeggyel ellátott termékeket. 

A KMÉ célja a pályázható termékkörök folyamatos bővítése, ezzel lehetőséget adva a különböző élelmiszeripari területek gyártóinak és márkatulajdonosainak termékeik kiválóságainak tanúsítására. A tejtermékek után a húskészítményekre kerül a „KMÉ fókusza”, de további termékkörökben (például száraztészta, tyúktojás) is várható bővülés. A következő Termékmustrán pedig a virslik kapják a főszerepet. 

A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.

Bővebb információk: ww.kme.hu 
 


Friss hírek

2025. május 22, csütörtök

Javulnak az antibiotikum-forgalmazási adatok az állatgyógyászati készítmények esetében

Az Európai Gyógyszerügynökség közzétette a 2023-as évre vonatkozó első ESUAvet jelentést, amely az állatgyógyászati antimikrobiális szerek forgalmazását és felhasználását egyaránt vizsgálja. Az új, már kötelező tagállami adatszolgáltatásra épülő rendszer pontosabb képet ad az antibiotikum helyzetről. A jelentés szerint Magyarország tovább javított az eladott antibiotikumok terén: jelenleg már csak a hetedik helyen áll az EU-tagállamok között, míg az értékesített mennyiség csaknem megegyezik az EU-s átlaggal. Az adatok értelmezését az EMA online tájékoztatóval is segíti. A június 3-ai eseményre szabadon regisztrálhat minden érdeklődő, de kiemelten a praktizáló állatorvosok számára lehet hasznos.

Tovább >

2025. május 21, szerda

A KMÉ-védjegy plusz pontot ér a fiatal gazda pályázatban

A Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) minőségrendszerhez való csatlakozás plusz pontokat, ezáltal versenyelőnyt jelenthet bizonyos pályázatok esetében. Most aktuálisan, június 16-án nyílik meg a - "Fiatal mezőgazdasági termelők elindulásának és beruházásainak támogatása" pályázat, amely esetében a KMÉ-hez való csatlakozás 2 plusz pontot jelent.

Tovább >