null Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy
2021. október 8, péntek

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány.

Folyamatosan és dinamikus fejlődik a KMÉ-védjegyrendszer. Mostanra három termékkörön belül tizenkilenc kategóriában pályázhatnak a védjegyre az élelmiszerelőállítók és forgalmazók. Elkészült a pályázást támogató informatikai rendszer, alapjaiban megújult a KMÉ weboldala, továbbá új kommunikációs csatornák is indultak. 

Erdős Norbert, az Agrárminisztérium élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára kiemelte, a KMÉ-védjegyrendszer kiválóságát mindennél ékesebben bizonyítja, hogy kiérdemelte a nemzeti minőségrendszerként való elismerést. Ehhez az „átlagos” védjegyekkel szemben előírtnál lényegesen szigorúbb hazai és uniós feltételrendszernek kellett megfelelnie. Biztosak lehetünk benne, hogy ha KMÉ-védjegyes terméket választunk, a minőség mellett döntünk – hangsúlyozta az államtitkár.

Oravecz Márton, a Nébih elnöke a kampány indulása kapcsán elmondta, büszke rá, hogy a KMÉ mögött – a garancia garanciájaként – a Nébih szakértelme áll. Az elnök szerint egyedülálló az a szakmaközi összefogás is, amit a KMÉ-védjegyrendszer révén sikerült elérni: hatósági, szakmai és tudományos szereplő együtt határozzák meg a minőség fokmérőjét. Mindez pedig egyértelmű biztosíték arra, hogy valóban csak azok a termékek nyerhessék el a KMÉ-védjegyeket, amelyek méltók rá, bírnak valamilyen többlet értékkel piaci társaikhoz képest.

Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese hangsúlyozta, hogy a kampány célja, hogy felhívják a vásárlók figyelmét a tudatos vásárlás fontosságára. A KMÉ védjegyes áruk megvásárlásával nemcsak megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez is. Az AMC november elejéig tartó kampányában nyomtatott és elektronikus sajtómegjelenésekkel, országos televízió- és rádiócsatornákon és közösségi média felületeken népszerűsíti a védjeggyel ellátott termékeket. 

A KMÉ célja a pályázható termékkörök folyamatos bővítése, ezzel lehetőséget adva a különböző élelmiszeripari területek gyártóinak és márkatulajdonosainak termékeik kiválóságainak tanúsítására. A tejtermékek után a húskészítményekre kerül a „KMÉ fókusza”, de további termékkörökben (például száraztészta, tyúktojás) is várható bővülés. A következő Termékmustrán pedig a virslik kapják a főszerepet. 

A lehetőségek bővülésével pedig arányosan nő a pályázási kedv is, így a vásárlók egyre több KMÉ-védjegyes termékkel találkozhatnak a boltok polcain.

Bővebb információk: ww.kme.hu 
 


Friss hírek

A faanyagok piacát is átvizsgálja a versenyhatóság
2021. október 25, hétfő

A faanyagok piacát is átvizsgálja a versenyhatóság

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, melyek keretében a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

Tovább >

Fokozottan ellenőrzi ősszel a mikotoxinokat vizsgáló laborokat a Nébih
2021. október 20, szerda

Fokozottan ellenőrzi ősszel a mikotoxinokat vizsgáló laborokat a Nébih

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei ősszel – a fokozott kockázat miatt – a mikotoxinokat vizsgáló egységekre kiemelten fókuszálnak majd.

Tovább >