null Uj meghatalmazas tipusok es elektronikus bejelentesi lehetoegek a Nebih EUTR alrendszereiben

Új meghatalmazás típusok és elektronikus bejelentési lehetőségek a Nébih EUTR alrendszereiben

Új meghatalmazás típusok és elektronikus bejelentési lehetőségek a Nébih EUTR alrendszereiben
2020. július 13, hétfő

Augusztus elejétől új EUTR informatikai alrendszereket tesz elérhetővé a Nébih a faanyag kereskedelmi lánc szereplők számára.

A rendszerek célja a bejelentések megkönnyítése és az alábbi területeket érinti:

  • erdei faválasztékok készletének bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lap és műveleti lap pótlap használatának bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegy használatának bejelentése.

Ez utóbbi két alrendszer a jelenleg is üzemelő felületet váltja ki, az adatbevitelt biztonságosabbá, gördülékenyebbé teszi.

Mindhárom új alrendszer kizárólag a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül, KAÜ-s (ügyfélkapus) bejelentkezés követően lesz elérhető, hasonlóan az EUTR regisztrációs alrendszerhez. Ezért a bejelentőnek mindenképpen ügyfélkapuval kell rendelkeznie. Amennyiben Önnek van már ügyfélkapuja, és a bejelentéseket a saját nevében kívánja megtenni, további teendője nincsen. Ha még nem rendelkezik ügyfélkapuval, az okmányirodákban vagy e személyazonosító igazolvánnyal tudja annak létrehozását kezdeményezni.

Ha valaki nem a saját nevében, hanem más személy megbízásából vagy szervezet képviseletében szeretné az alrendszereket használni, akkor

  • cégbejegyzésre kötelezett szervezet esetében a szervezet önálló képviseletére jogosult, bejegyzett képviselőjének kell lennie, vagy
  • meghatalmazással kell rendelkeznie az általa képviselt személytől, szervezettől az adott rendszer használatára.

Tehát az önálló képviseletre jogosult cégvezetőknek nem szükséges külön meghatalmazással bírniuk!
Az egyéb esetekben szükséges meghatalmazás az itt található ÜPR útmutató „Meghatalmazás” fejezetében leírtak szerint készíthető el.

Az alábbi meghatalmazás típusok érhetők el az EUTR rendszerhez:

  • Faanyag kereskedelmi lánc (általános meghatalmazás): minden, faanyag kereskedelmi lánchoz kapcsolódó szakmai rendszerben való ügyintézésre felhatalmazás adható vele.
  • Erdei faválasztékok készletének bejelentésével kapcsolatos ügyek: erdei faválasztékok készletének bejelentő rendszerében történő ügyintézés.
  • Nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lapok használatával kapcsolatos ügyek: nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lapok és műveleti lap pótlapok használatának bejelentő rendszerében történő ügyintézés.
  • Nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegyek használatával kapcsolatos ügyek: nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegyek használatának bejelentő rendszerében történő ügyintézés.
  • Általános célú elektronikus kérelem űrlap (e-papír): faanyag kereskedelmi lánccal kapcsolatos e-papír ügyintézés.

A „Faanyag kereskedelmi lánc (általános meghatalmazás)” típusú meghatalmazás magában foglalja – az „Általános célú elektronikus kérelem űrlap (e-papír)” meghatalmazás kivételével – az összes többi EUTR meghatalmazással érintett jogosultságot is. Az EUTR regisztrációhoz korábban kiállított és a Nébih által nyilvántartásba vett „Faanyag kereskedelmi lánc nyilvántartás” meghatalmazások egyenértékűek vele, azokat nem kell lecserélni.

Nagyobb cégeknél érdemes az egyes rendszerekhez történő hozzáférést eltérő meghatalmazási szintekkel kezelni. Például egy kft.-nél a könyvelő meghatalmazással hozzáférést kap a kft. EUTR regisztrációs ügyeihez (és ezáltal minden alrendszerhez), de mellette a kft. szállítójegyei használatának bejelentésére a szállítójegyeket kitöltő alkalmazott is felhatalmazást kap.

Ha a meghatalmazott személy már rendelkezik a nevére szóló, Nébih által nyilvántartásba vett meghatalmazással, akkor új meghatalmazás csak úgy hozható létre, ha a korábbi meghatalmazást az ÜPR útmutatóban foglaltak szerint törlik, majd az új meghatalmazást a régi és az új meghatalmazási területet együttesen tartalmazó módon hozzák létre.

Az aláírt és elkészített meghatalmazást az ÜPR útmutatóban leírtak szerint, papír alapon kell a Nébih-nek megküldeni. Csak annak beérkezése és feldolgozása után kerül a meghatalmazás „aktív” állapotba, és válik használhatóvá.

A meghatalmazások elkészítésével kapcsolatos kérdésekkel a Nébih ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken áll az ügyfelek rendelkezésére:

telefonszám 06-1/336-9000; 06-1/336-9024
email: felugyeletidij@nebih.gov.hu; ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu

Az EUTR rendszert érintő kérdésekkel az eutr@nebih.gov.hu címen fordulhatnak a hivatal munkatársaihoz.


Friss hírek

Újabb szintre lépett a Nébih Ügyfélprofil Rendszere
2020. október 29, csütörtök

Újabb szintre lépett a Nébih Ügyfélprofil Rendszere

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Ügyfélprofil Rendszerének (ÜPR) folyamatos fejlesztése révén, mostantól már a Rendelkezési Nyilvántartásban tett meghatalmazással is lehetséges az ügyintézés az ÜPR-ben. Újításunk célja, hogy biztosítsuk ügyfeleinknek a még inkább felhasználóbarát, kényelmes, egyszerű és gyors elektronikus ügyintézés lehetőségét.

Tovább >

Megjelent a Nébih új, aktualizált központi lajstromszámlista kiadványa
2020. október 28, szerda

Megjelent a Nébih új, aktualizált központi lajstromszámlista kiadványa

A de minimis támogatásnak köszönhetően tovább emelkedett a tenyésztő szervezetek által minősített, kiváló teljesítményű, termelésbe állított fiatal tenyészbikák száma. A tenyésztők munkájának segítése érdekében a Nébih aktualizálta a központi lajstromszámlista kiadványt is.

Tovább >