null Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

2020. július 13, hétfő

Új EUTR informatikai alrendszerek indulnak augusztus elejétől a faanyag kereskedelmi lánc szereplők számára. A rendszerekben lehetőség lesz célzottan, az egyes részterületekhez meghatalmazást adni, amit a gördülékeny átállás érdekében már most megtehetnek az érintettek. Fontos, hogy az új alrendszerek bevezetésével a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszerek megszűnnek.

A várhatóan augusztus elején induló alrendszerek célja a bejelentések megkönnyítése. A fejlesztés az alábbi területeket érinti:

  • erdei faválasztékok készletének bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lap és műveleti lap pótlap használatának bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegy használatának bejelentése.

Fontos, hogy mindhárom új alrendszer – hasonlóan az EUTR regisztrációs rendszerhez – kizárólag a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül, KAÜ-s (ügyfélkapus) bejelentkezés követően lesz elérhető. Ezért a bejelentőnek mindenképpen ügyfélkapuval kell rendelkeznie. Amennyiben Önnek van már ügyfélkapuja, és a bejelentéseket a saját nevében kívánja megtenni, további teendője nincsen. Ha még nem rendelkezik ügyfélkapuval, az okmányirodákban vagy e személyazonosító igazolvánnyal tudja annak létrehozását kezdeményezni.

Azok, akik saját nevükben járnak el, illetve önálló képviseletre jogosult cégvezetők, közvetlenül használhatják majd az alrendszereket, azonban minden más esetben meghatalmazásra lesz szükség. A meghatalmazás az ÜPR útmutató „Meghatalmazás” fejezetében leírtak szerint készíthető el, és már elérhető az érintettek számára. Fontos újítás, hogy a cégek az egyes rendszerekhez eltérő meghatalmazási szinteket is megadhatnak.

A gördülékeny átállás érdekében célszerű mielőbb, még az új alrendszerek élesítése előtt elkészíteni a meghatalmazásokat, azok bevezetésével ugyanis a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszereket már nem lehet majd használni.

További részletek: https://portal.nebih.gov.hu/-/uj-meghatalmazas-tipusok-es-elektronikus-bejelentesi-lehetoegek-a-nebih-eutr-alrendszereiben


Friss hírek

2024. július 25, csütörtök

A napsütés ellenére borús eredményekkel zárult a strandbüfék és a street foodok nyári szezonális ellenőrzése

A 2024-es nyári szezonális ellenőrzés-sorozatban a strandbüféket és a street foodokat is felkeresték az élelmiszerbiztonsági felügyelők. Az egész országban 346 vendéglátó létesítményt vizsgáltak. Az ellenőrzések vegyes eredményekkel zárultak: a szakemberek számos egységben találtak lejárt termékeket, továbbá a higiéniai feltételek, az alapanyagok tárolása és nyomonkövetése, valamint a dolgozók egészségügyi alkalmasságának igazolása kapcsán is merültek fel problémák. A hatóságok 48 esetben indítottak eljárást, a kiszabott bírságok értéke meghaladta a 3 millió forintot. Összesen 205 kg élelmiszert vontak ki a forgalomból, 703 ezer forint értékben.

Tovább >

2024. július 23, kedd

Nagy érdeklődés fogadta a fitotoxicitás témában megrendezett tordasi szakmai napot

Az elmúlt héten Tordason Fitotoxicitási vizsgálatok kapcsán tartott szakmai bemutatót a Nébih. A nagy érdeklődést kiváltó rendezvény a VP1-1.2.1-23 kódszámú felhívás által elnyert projektnek köszönhetően valósulhatott meg.

Tovább >