null Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

2020. július 13, hétfő

Új EUTR informatikai alrendszerek indulnak augusztus elejétől a faanyag kereskedelmi lánc szereplők számára. A rendszerekben lehetőség lesz célzottan, az egyes részterületekhez meghatalmazást adni, amit a gördülékeny átállás érdekében már most megtehetnek az érintettek. Fontos, hogy az új alrendszerek bevezetésével a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszerek megszűnnek.

A várhatóan augusztus elején induló alrendszerek célja a bejelentések megkönnyítése. A fejlesztés az alábbi területeket érinti:

  • erdei faválasztékok készletének bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lap és műveleti lap pótlap használatának bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegy használatának bejelentése.

Fontos, hogy mindhárom új alrendszer – hasonlóan az EUTR regisztrációs rendszerhez – kizárólag a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül, KAÜ-s (ügyfélkapus) bejelentkezés követően lesz elérhető. Ezért a bejelentőnek mindenképpen ügyfélkapuval kell rendelkeznie. Amennyiben Önnek van már ügyfélkapuja, és a bejelentéseket a saját nevében kívánja megtenni, további teendője nincsen. Ha még nem rendelkezik ügyfélkapuval, az okmányirodákban vagy e személyazonosító igazolvánnyal tudja annak létrehozását kezdeményezni.

Azok, akik saját nevükben járnak el, illetve önálló képviseletre jogosult cégvezetők, közvetlenül használhatják majd az alrendszereket, azonban minden más esetben meghatalmazásra lesz szükség. A meghatalmazás az ÜPR útmutató „Meghatalmazás” fejezetében leírtak szerint készíthető el, és már elérhető az érintettek számára. Fontos újítás, hogy a cégek az egyes rendszerekhez eltérő meghatalmazási szinteket is megadhatnak.

A gördülékeny átállás érdekében célszerű mielőbb, még az új alrendszerek élesítése előtt elkészíteni a meghatalmazásokat, azok bevezetésével ugyanis a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszereket már nem lehet majd használni.

További részletek: https://portal.nebih.gov.hu/-/uj-meghatalmazas-tipusok-es-elektronikus-bejelentesi-lehetoegek-a-nebih-eutr-alrendszereiben


Friss hírek

2024. szeptember 5, csütörtök

Szeptember 10-11-én csökkentett kapacitással működik a Nébih ügyfélszolgálata

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal tájékoztatja az ügyfeleket, hogy 2024. szeptember 10-11-én a Nébih ügyfélszolgálatai továbbképzés miatt csökkentett kapacitással működnek.

Tovább >

2024. szeptember 3, kedd

Élelmiszerlánc-biztonsági szempontból kedvezőek az idei nyári tapasztalatok

Eredményesen zárult a nyári szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés. A két hónapos vizsgálatsorozat során tucatnyi célterületen mintegy 1200 egységet, valamint csaknem 1500 terméktételt vizsgáltak az élelmiszerlánc-felügyeleti szakemberek. A döntően pozitív eredmények, valamint a feltárt hibák egyaránt jól mutatják az élelmiszerbiztonságért végzett munka sikerét és szükségességét.

Tovább >