null Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

Új EUTR alrendszerek – célszerű már most frissíteni a meghatalmazásokat

2020. július 13, hétfő

Új EUTR informatikai alrendszerek indulnak augusztus elejétől a faanyag kereskedelmi lánc szereplők számára. A rendszerekben lehetőség lesz célzottan, az egyes részterületekhez meghatalmazást adni, amit a gördülékeny átállás érdekében már most megtehetnek az érintettek. Fontos, hogy az új alrendszerek bevezetésével a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszerek megszűnnek.

A várhatóan augusztus elején induló alrendszerek célja a bejelentések megkönnyítése. A fejlesztés az alábbi területeket érinti:

  • erdei faválasztékok készletének bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású műveleti lap és műveleti lap pótlap használatának bejelentése,
  • nyomdai úton előállított, szigorú számadású szállítójegy használatának bejelentése.

Fontos, hogy mindhárom új alrendszer – hasonlóan az EUTR regisztrációs rendszerhez – kizárólag a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (ÜPR) keresztül, KAÜ-s (ügyfélkapus) bejelentkezés követően lesz elérhető. Ezért a bejelentőnek mindenképpen ügyfélkapuval kell rendelkeznie. Amennyiben Önnek van már ügyfélkapuja, és a bejelentéseket a saját nevében kívánja megtenni, további teendője nincsen. Ha még nem rendelkezik ügyfélkapuval, az okmányirodákban vagy e személyazonosító igazolvánnyal tudja annak létrehozását kezdeményezni.

Azok, akik saját nevükben járnak el, illetve önálló képviseletre jogosult cégvezetők, közvetlenül használhatják majd az alrendszereket, azonban minden más esetben meghatalmazásra lesz szükség. A meghatalmazás az ÜPR útmutató „Meghatalmazás” fejezetében leírtak szerint készíthető el, és már elérhető az érintettek számára. Fontos újítás, hogy a cégek az egyes rendszerekhez eltérő meghatalmazási szinteket is megadhatnak.

A gördülékeny átállás érdekében célszerű mielőbb, még az új alrendszerek élesítése előtt elkészíteni a meghatalmazásokat, azok bevezetésével ugyanis a régi műveleti lap és szállítójegy bejelentő rendszereket már nem lehet majd használni.

További részletek: https://portal.nebih.gov.hu/-/uj-meghatalmazas-tipusok-es-elektronikus-bejelentesi-lehetoegek-a-nebih-eutr-alrendszereiben


Friss hírek

2025. december 4, csütörtök

Év végén rövid leállás várható a Nébih szakrendszereiben

A Nébih ezúton értesíti az ügyfeleit, hogy 2025. december 31. 20:00 és 2026. január 01. 14:00 óra között több szakrendszer átmenetileg nem lesz elérhető. A karbantartás miatt szükséges szüneteltetés ideje alatt a Nébih által üzemeltetett ügyfélfelületek, valamint a kapcsolódó szolgáltatások nem lesznek elérhetőek.

Tovább >

2025. december 3, szerda

Calicivírus-járvány okozta a budapesti XIII. kerületi tömeges megbetegedést

Lezárult a november 6-án a budapesti XIII. kerületben kialakult, közel 594 embert érintő enterális megbetegedéssorozat hatósági vizsgálata. A hatósági, laboratóriumi és élelmiszer-biztonsági vizsgálatok kimutatták, hogy a járványt Norovírus, a calicivírusok családjába tartozó kórokozó okozta. A vírus feltételezhetően nyers élelmiszer útján került a közétkeztetésbe, a fertőzés terjedése tipikus közösségi mintázatot mutatott.

Tovább >