null Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

2025. június 26, csütörtök

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer: egy időszak ugyan lezárult, de következőkben is fókuszban lesz a fogyasztói tájékoztatás folytatása és a KMÉ-védjegy további erősítése – jelentette ki Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) tanúsító védjegyrendszert népszerűsítő országos kampány zárórendezvényén, Budapesten.

A helyettes államtitkár ismertette, a 2019-ben indított védjegy célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az élelmiszerek világában, és kiemelje a valóban kiváló minőségű hazai termékeket a piaci kínálatból. A Nemzeti Élelmiszerlánc és -biztonsági Hivatal (Nébih) szaktudására épülő KMÉ-védjegy tanúsítja, hogy az adott élelmiszer nemcsak megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, hanem annál szigorúbb követelményeket is teljesít, mint például magasabb beltartalom, kevesebb adalékanyag, fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő gyártástechnológia, vagy innovatív csomagolás.

„Azon szerencsések közé tartozom, akik már a védjegy megalakulásánál is jelen lehettek. Hosszú folyamat volt, de ma már elmondhatjuk, hogy a KMÉ valóban elindult, és azon az úton halad, amelyre szántuk” – tette hozzá.

A most lezárult népszerűsítő kampány célja az volt, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben megismerjék a KMÉ-védjegy jelentését és fontosságát. Az uniós forrásból megvalósított, öt hónapon át tartó kommunikációs kampány során óriásplakátokon, televíziós és rádióreklámokban, interjúkban, és online felületeken is találkozhattak a KMÉ-üzenetekkel.

A kampány során a 18 év feletti lakosság körében a legmagasabb elérést az online-, és rádió megjelenések generálták, átlagosan havi 4-5 millió fő elérésével. Szintén erős volt -havi átlagos 2 millió fős eléréssel - a KMÉ-védjegy nyomtatott  sajtó, és  televíziós megjelenése. A közterületi kampánnyal (óriásplakát, citylightplakát, metróplakát) pedig 1,8 millió főt, social média kampánnyal 1,5-2 millió főt, mozireklámmal pedig több, mint 300 ezer főt értünk el havonta.

Az 5 hónapos KMÉ kampány alatt – a mérhető és becsült adatok alapján - sikerült a 18+ feletti lakosság 80-90 %-át megszólítani. 

Felkai Beáta Olga hangsúlyozta, a védjegy elismertsége nem alakul ki magától – csak akkor válhat valóban erőssé, ha sok terméken megjelenik, de ehhez a fogyasztók tudatosságára is szükség van. A kampányzáró esemény ugyan egy időszak végét jelenti, de egyúttal új célok felé is kijelöli az utat.

(AM Sajtóiroda)


Friss hírek

2025. november 7, péntek

Kiemelt hatósági ellenőrzés óvodásokat érintő tömeges enterális megbetegedés ügyében

A Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Budapest Főváros Kormányhivatala és a Pest Vármegyei Kormányhivatal közös közleménye

Tovább >

2025. november 7, péntek

Európai madárinfluenza helyzet 2025 ősz

2025. szeptember 1-je óta napjainkig Európában összesen 159 baromfitartó gazdaságban, 37 fogságban tartott madarakat tartó létesítményben és 1.272 db vadmadárból mutatták ki a szakemberek a magas patogenitású madárinfluenza vírusát.

Tovább >