null Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

2025. június 26, csütörtök

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer: egy időszak ugyan lezárult, de következőkben is fókuszban lesz a fogyasztói tájékoztatás folytatása és a KMÉ-védjegy további erősítése – jelentette ki Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) tanúsító védjegyrendszert népszerűsítő országos kampány zárórendezvényén, Budapesten.

A helyettes államtitkár ismertette, a 2019-ben indított védjegy célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az élelmiszerek világában, és kiemelje a valóban kiváló minőségű hazai termékeket a piaci kínálatból. A Nemzeti Élelmiszerlánc és -biztonsági Hivatal (Nébih) szaktudására épülő KMÉ-védjegy tanúsítja, hogy az adott élelmiszer nemcsak megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, hanem annál szigorúbb követelményeket is teljesít, mint például magasabb beltartalom, kevesebb adalékanyag, fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő gyártástechnológia, vagy innovatív csomagolás.

„Azon szerencsések közé tartozom, akik már a védjegy megalakulásánál is jelen lehettek. Hosszú folyamat volt, de ma már elmondhatjuk, hogy a KMÉ valóban elindult, és azon az úton halad, amelyre szántuk” – tette hozzá.

A most lezárult népszerűsítő kampány célja az volt, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben megismerjék a KMÉ-védjegy jelentését és fontosságát. Az uniós forrásból megvalósított, öt hónapon át tartó kommunikációs kampány során óriásplakátokon, televíziós és rádióreklámokban, interjúkban, és online felületeken is találkozhattak a KMÉ-üzenetekkel.

A kampány során a 18 év feletti lakosság körében a legmagasabb elérést az online-, és rádió megjelenések generálták, átlagosan havi 4-5 millió fő elérésével. Szintén erős volt -havi átlagos 2 millió fős eléréssel - a KMÉ-védjegy nyomtatott  sajtó, és  televíziós megjelenése. A közterületi kampánnyal (óriásplakát, citylightplakát, metróplakát) pedig 1,8 millió főt, social média kampánnyal 1,5-2 millió főt, mozireklámmal pedig több, mint 300 ezer főt értünk el havonta.

Az 5 hónapos KMÉ kampány alatt – a mérhető és becsült adatok alapján - sikerült a 18+ feletti lakosság 80-90 %-át megszólítani. 

Felkai Beáta Olga hangsúlyozta, a védjegy elismertsége nem alakul ki magától – csak akkor válhat valóban erőssé, ha sok terméken megjelenik, de ehhez a fogyasztók tudatosságára is szükség van. A kampányzáró esemény ugyan egy időszak végét jelenti, de egyúttal új célok felé is kijelöli az utat.

(AM Sajtóiroda)


Friss hírek

2025. december 19, péntek

Fokozott laboratóriumi kapacitás a szőlő aranyszínű sárgaság betegség elleni védekezéshez

Idén közel 4000 mintát vizsgált a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) laboratóriuma a szőlő aranyszínű sárgasága betegség (FD) felderítésére. A 2025-ben tapasztalt megemelkedett esetszámra reagálva a hivatal megsokszorozta laboratóriumi kapacitását, a vizsgálatok pedig három helyszínen zajlottak. A Nébih hangsúlyozza, hogy a védekezés folyamatos, és arra kéri a termelőket, hogy tartsák be a növényvédelmi előírásokat, valamint a betegség gyanúját haladéktalanul jelentsék a hatóságoknak.

Tovább >

2025. december 18, csütörtök

Megjelent az Európai Bizottság útmutatója a BPA betiltásával kapcsolatban

Az Európai Bizottság tavaly év végén betiltotta a biszfenol-A (BPA) használatát az élelmiszerekkel érintkező anyagokban, ami jelentős változásokat hoz a csomagolóanyagok és fogyasztási cikkek területén. A rendelet gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban felmerült kérdések tisztázására a Bizottság most egy kérdés–válasz alapú útmutatót adott ki.

Tovább >