null Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

Lezárult a Kiváló Minőségű Élelmiszer-védjegy népszerűsítő kampánya

2025. június 26, csütörtök

Jelentős mérföldkőhöz érkezett a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyrendszer: egy időszak ugyan lezárult, de következőkben is fókuszban lesz a fogyasztói tájékoztatás folytatása és a KMÉ-védjegy további erősítése – jelentette ki Felkai Beáta Olga, az Agrárminisztérium élelmiszerláncért felelős helyettes államtitkára a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) tanúsító védjegyrendszert népszerűsítő országos kampány zárórendezvényén, Budapesten.

A helyettes államtitkár ismertette, a 2019-ben indított védjegy célja, hogy segítse a vásárlókat eligazodni az élelmiszerek világában, és kiemelje a valóban kiváló minőségű hazai termékeket a piaci kínálatból. A Nemzeti Élelmiszerlánc és -biztonsági Hivatal (Nébih) szaktudására épülő KMÉ-védjegy tanúsítja, hogy az adott élelmiszer nemcsak megfelel a Magyar Élelmiszerkönyv előírásainak, hanem annál szigorúbb követelményeket is teljesít, mint például magasabb beltartalom, kevesebb adalékanyag, fenntarthatósági szempontokat figyelembe vevő gyártástechnológia, vagy innovatív csomagolás.

„Azon szerencsések közé tartozom, akik már a védjegy megalakulásánál is jelen lehettek. Hosszú folyamat volt, de ma már elmondhatjuk, hogy a KMÉ valóban elindult, és azon az úton halad, amelyre szántuk” – tette hozzá.

A most lezárult népszerűsítő kampány célja az volt, hogy a fogyasztók minél szélesebb körben megismerjék a KMÉ-védjegy jelentését és fontosságát. Az uniós forrásból megvalósított, öt hónapon át tartó kommunikációs kampány során óriásplakátokon, televíziós és rádióreklámokban, interjúkban, és online felületeken is találkozhattak a KMÉ-üzenetekkel.

A kampány során a 18 év feletti lakosság körében a legmagasabb elérést az online-, és rádió megjelenések generálták, átlagosan havi 4-5 millió fő elérésével. Szintén erős volt -havi átlagos 2 millió fős eléréssel - a KMÉ-védjegy nyomtatott  sajtó, és  televíziós megjelenése. A közterületi kampánnyal (óriásplakát, citylightplakát, metróplakát) pedig 1,8 millió főt, social média kampánnyal 1,5-2 millió főt, mozireklámmal pedig több, mint 300 ezer főt értünk el havonta.

Az 5 hónapos KMÉ kampány alatt – a mérhető és becsült adatok alapján - sikerült a 18+ feletti lakosság 80-90 %-át megszólítani. 

Felkai Beáta Olga hangsúlyozta, a védjegy elismertsége nem alakul ki magától – csak akkor válhat valóban erőssé, ha sok terméken megjelenik, de ehhez a fogyasztók tudatosságára is szükség van. A kampányzáró esemény ugyan egy időszak végét jelenti, de egyúttal új célok felé is kijelöli az utat.

(AM Sajtóiroda)


Friss hírek

2025. december 4, csütörtök

Év végén rövid leállás várható a Nébih szakrendszereiben

A Nébih ezúton értesíti az ügyfeleit, hogy 2025. december 31. 20:00 és 2026. január 01. 14:00 óra között több szakrendszer átmenetileg nem lesz elérhető. A karbantartás miatt szükséges szüneteltetés ideje alatt a Nébih által üzemeltetett ügyfélfelületek, valamint a kapcsolódó szolgáltatások nem lesznek elérhetőek.

Tovább >

2025. december 3, szerda

Calicivírus-járvány okozta a budapesti XIII. kerületi tömeges megbetegedést

Lezárult a november 6-án a budapesti XIII. kerületben kialakult, közel 594 embert érintő enterális megbetegedéssorozat hatósági vizsgálata. A hatósági, laboratóriumi és élelmiszer-biztonsági vizsgálatok kimutatták, hogy a járványt Norovírus, a calicivírusok családjába tartozó kórokozó okozta. A vírus feltételezhetően nyers élelmiszer útján került a közétkeztetésbe, a fertőzés terjedése tipikus közösségi mintázatot mutatott.

Tovább >