A párizsik csomagolásvizsgálatának eredményei
A Termékmustra folyamatának a csomagolásvizsgálat is fontos része, amely során kiderítjük, hogy a bírálók szerint melyek a legfontosabb szempontok az adott termékcsoport vásárlásakor. A párizsik esetében is sor került a kérdőív kitöltésére. Lássuk az eredményeket!
A kérdőívben a bírálók 1-től 5-ig tartó skálán értékelhették a párizsik csomagolását. A magasabb pontszám kedvezőbb értékelést jelent, így a kapott eredmények alapján egyértelmű, hogy a kitöltők a magas minőséget találják a legjelentősebbnek, de meghatározó szempont vásárláskor a hazai gyártás, valamint a környezettudatosság is, míg a csomagolás csak az ötödik legfontosabb tulajdonság a felsoroltak közül.
A vásárlók számára a párizsi csomagolásánál a termék kiszerelésének mérete az elsődleges szempont, ezt követi a könnyű kinyithatóság és a strapabíró csomagolás. A 2. ábra diagramján megfigyelhető, hogy a megadott szempontok egymáshoz közeli pontszámokat értek el, azonban a legkevésbé fontos tulajdonságként az esztétikus megjelenés, vagyis a design szerepelt.
A 3. ábrán látható, hogy a kérdést megválaszolói a szeletelt, védőgázas csomagolást kedvelik a legjobban, amelyet a rúd, majd a csemegepultban árusított típusok követnek.
A kérdőív kitöltői főként a kis- és közepes kiszerelésű, vagyis a 100-150 grammos és a 350-500 grammos termékeket részesítik előnyben. A legkisebb, 60-100 gramm kiszerelésű párizsikat a kitöltők közel harmada vásárolná, míg a nagyobb, 500-2500 grammos termékeket a bírálók mindössze 5%-a választaná a boltok polcairól.