Vigyázat: házhoz jön a konyhakész, romlott liba és kacsa!
Az ünnepek közeledtével számos bejelentés érkezett a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih), miszerint a különböző hirdetések alapján tett megrendelést követően büdös, fogyasztásra alkalmatlan, tisztított libát vagy kacsát szállított házhoz az eladó. A hasonlóan kellemetlen tapasztalatok elkerülése érdekében a Nébih ismételten felhívja a lakosság figyelmét, hogy kizárólag ismert eredetű, ellenőrizhető minőségű élelmiszert vásároljanak!
A különböző on-line felületeken, illetve nyomtatott helyi újságokban megjelenő hirdetésekben rendszerint csak egy telefonszám szerepel, ahol a megrendelést fogadják. A konyhakész, ámde fogyasztásra alkalmatlan, egész kacsa vagy liba kiszállítását követően a megadott telefonszám elérhetetlen, esetleg csak hitegetik a fogyasztót a reklamáció kezelésével. A vásárlók panasza pedig jogos, hiszen a gyanútlanul átvett áru fogyasztásra alkalmatlan, büdös, romlott, láthatók rajta az előzetes fagyasztás jelei, sem a minősége, sem a tömege nem felel meg a megrendelésnek.
A Nébih ez úton is felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kizárólag ismert eredetű, tehát nyomon követhető élelmiszereket vásároljanak! A termékek megfelelő jelölése az internetes hirdetések esetében is kötelező.
A megrendelés során és az élelmiszer átvételekor érdemes meggyőződni a házhozszállítással értékesített termék pontos származási helyéről, amire vonatkozóan a szállítónak hiteles dokumentummal, például számlával, szállítólevéllel kell rendelkeznie. A nem azonosítható eredetű vagy problémás minőségű terméket semmilyen körülmények közt nem szabad átvenni.
A témában további hasznos információk olvashatók a Nébih honlapján.