Vállalkozói információk - termékvisszahívás
Vállalkozói információk
A jelenlegi előírások szerint, ha az élelmiszer-vállalkozás okkal feltételezi, hogy
- az élelmiszer - amelyet behozott, előállított, feldolgozott, gyártott vagy forgalmazott - nem felel meg az élelmiszer-biztonsági követelményeknek, és
- már kikerült az élelmiszer-vállalkozás közvetlen ellenőrzése alól, akkor
az élelmiszer-vállalkozásnak haladéktalanul kezdeményeznie kell az élelmiszer forgalomból való kivonását, vásárlóktól történő visszahívását és erről tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet.
Amennyiben a forgalomba hozott élelmiszer ártalmas lehet az egészségre, haladéktalanul tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet és közölni kell a megtett intézkedéseket is.
A Nébih a vállalkozások ilyen irányú tájékoztatóit a termekvisszahivas@nebih.gov.hu e-mail címre vagy az alábbi linken elérhető űrlap kitöltésével várja.
Fontos, hogy az alábbi adatokat mindenképpen tartalmazza a bejelentés:
- termék pontos neve,
- probléma jellege,
- a termék egyéb azonosítói (LOT szám, lejárati idő, kiszerelés, stb.),
- fotó a termékről,
- tervezett intézkedések,
- tervezett vásárlói tájékoztatás (honlaphír esetén link megadása).
Az élelmiszerlánc valamennyi vállalkozója (pl. takarmány-előállító, -forgalmazó, állatgyógyászati termék gyártó, növényvédőszer-forgalmazó) tehet bejelentést a fenti e-mail címen termékvisszahívás esetén.
Kapcsolódó jogszabályok:
2008. évi XLVI. törvény 22. § (3) és (4) bekezdése
178/2002/EK európai parlament és tanácsi rendelet 19. cikk