null Újra a gyerekekhez szól a Nébih

Újra a gyerekekhez szól a Nébih

Újra a gyerekekhez szól a Nébih
2020. április 16, csütörtök

Rajzpályázattal és játékos foglalkoztató füzettel támogatja a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a digitális munkarendben zajló oktatást. A május 4-ig tartó, élelmiszerpazarlás témájú rajzpályázatra digitalizált formában várja a zsűri az alkotásokat. Emellett elkészült és online elérhető a hivatal „Mese habbal, szülinappal” mesekönyvének foglalkoztató füzete is, így további elemekkel bővült a Nébih Oktatási Program eszközeinek széles palettája.

Az élelmiszerbiztonsági kockázatok és az élelmiszerpazarlás csökkentése egyaránt közös ügyünk, amelyben a fogyasztóknak is éppen akkora szerepe van, mint a vállalkozásoknak – vallja a Nébih. Felnőttkorban azonban már nehéz a kialakult szokásokon változtatni. Éppen ezért a hivatal 2016 óta megkülönböztetett figyelmet fordít a gyermekkori szemléletformálásra. Ma már az online, ingyenesen elérhető oktatási anyagok egész tárháza áll a pedagógusok rendelkezésére. Az oktatási anyagok mellett „kulcsrakész”, de szabadon továbbalakítható prezentációk, videók, munkafüzetek is megtalálhatók a Nébih online felületein.

A hivatal oktatási segédanyagainak sorát az élelmiszerpazarlás megelőzését célzó Maradék nélkül program általános iskolásoknak szóló kiadványa nyitotta, amelyet most rajzpályázat is színesít. A zsűri 3-6. osztályos diákok alkotásait várja élelmiszerpazarlás témában május 4-ig. A nyertes pályaművek készítőit egyénileg értékes ajándékcsomaggal, iskolájukat pedig – a fenntarthatóság jegyében – komposztáló ládával jutalmazzák. A részletes felhívás elérhető a Maradék nélkül program honlapján.

A Maradék nélkül kiadványt számos új elem követte, a tavalyi év egyik legérdekesebb újdonsága a „Mese habbal, szülinappal” című élelmiszerbiztonsági mesekönyv megjelenése volt. Ebben megismerhetjük Matyit, a 10 éves kisfiút, aki elhatározza, hogy születésnapjára barátjával, Marával közösen elkészíti a világ legfinomabb és egyben legszínesebb tortáját. A Nébih Matyi kalandjaihoz kapcsolódóan most megjelentetett egy játékos foglalkoztató füzetet is, amely végigvezet a háztartási teendőkön a bevásárlástól az élelmiszer-tároláson át egészen az ételkészítésig.

A mese készítésekor a 8-12 éves korosztály megszólítása volt a cél, így a kiadvány és a foglalkoztató füzet a már olvasni tudó kisdiákoknak ajánlott. A mesekönyv nyomtatott példányaiból iskolák igényelhetnek könyvtáruk számára, jelenleg a harmadik utánnyomás zajlik. Az anyagok az interneten bárki számára szabadon hozzáférhetők a Nébih központi honlapján, valamint Ételt Csak Okosan! kampányának Gyereksarok oldalán.


Friss hírek

Kutatási együttműködés a Debreceni Egyetem és a Nébih között:  egyetemi tudással a vaddisznóállomány feltérképezésére
2021. október 13, szerda

Kutatási együttműködés a Debreceni Egyetem és a Nébih között: egyetemi tudással a vaddisznóállomány feltérképezésére

A vadon élő állatok által terjesztett fertőzések kimutatására és megelőzésére szolgáló speciális monitoring rendszer kidolgozását tűzte ki célul a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kara és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Az erről szóló kutatási együttműködési megállapodást október 13-án a Vadászati és Természeti Világkiállításon írta alá Dr. Stündl László, a Debreceni Egyetem dékánja és Dr. Oravecz Márton, a Nébih elnöke.

Tovább >

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy
2021. október 8, péntek

Újra képernyőn a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy

Országos médiakampányt indít a Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegy népszerűsítése érdekében az Agrármarketing Centrum (AMC) az Agrárminisztérium (AM) és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) közreműködésével. A kommunikációs kampányt több nagyívű fejlesztés, például online pályázati rendszer létrehozása és az információs felületek megújítása előzte meg az elmúlt hónapokban. Az újítások eredményeit és a KMÉ-védjegy alapértékeit teszi most mindenki számára láthatóvá az októberben induló médiakampány.

Tovább >