null Tenyészethez kell rendelni a meghatalmazásokat az antibiotikum felhasználás jelentési rendszerben

Tenyészethez kell rendelni a meghatalmazásokat az antibiotikum felhasználás jelentési rendszerben

2022. augusztus 25, csütörtök

Fontos újítás lép életbe hamarosan az antibiotikum felhasználás jelentésére szolgáló rendszerben: az állatorvosoknak meghatalmazottjaikat konkrét tenyészetekhez kell rendelniük. A jogosultságokat mind az online, mind a papír alapú nyomtatvánnyal létrehozott meghatalmazásoknál szükséges beállítani. Az augusztus 29-én élesedő fejlesztés az átláthatóbb ügyintézést és az adatvédelem fokozását szolgálja.

Az állatorvosok az élelmiszertermelő állatoknál felhasznált antibiotikumokról minden hónap 15-éig nyújtják be jelentésüket a Nébih Ügyfélprofil Rendszeren keresztül (https://upr.nebih.gov.hu/). A felületen tenyészetenként, majd azon belül állatfajonként kell megadni az adatokat, ezáltal is biztosítva az átfogó és hatékony kockázatértékelést. A jelentési rendszer egyúttal a 2024-től életbe lépő uniós adatszolgáltatási kötelezettség előkészítését is szolgálja.

Az állatorvosok az adatszolgáltatáshoz meghatalmazottak segítségét is igénybe vehetik. Fontos változás, hogy a célzottabb és átláthatóbb ügyintézés, továbbá az adatvédelem fokozása érdekében a jövőben minden meghatalmazott esetében meg kell adni, hogy mely tenyészetek esetében járhat el, azaz rögzítheti az adatokat.

A fejlesztés augusztus 29-étől lesz elérhető és az augusztusi felhasználásjelentés (melynek határideje szeptember 15.) már kizárólag az új beállításoknak megfelelően adható le. Az állatorvosok a feltöltő felületen a „Tenyészet-meghatalmazottak összerendelések kezelése” elnevezésű gomb kiválasztását követően állíthatják be a jogosultságokat, mely alapvetően (további változásig) egyszeri teendő. Lényeges azonban, hogy az összerendelést mind az online, mind a papír alapon igényelt aktív meghatalmazások esetében kötelező megtenni. A beállításról, valamint annak későbbi  törléséről a meghatalmazott és a meghatalmazó állatorvos egyaránt automatikus értesítés kap ügyfélkapus tárhelyére.

A funkció élesítése, azaz augusztus 29-e után, az újonnan igényelt meghatalmazások esetében első lépésként magát a meghatalmazást kell elektronikusan vagy nyomtatvány útján létrehozni. Ezt követően, a már aktív státuszú meghatalmazotthoz lehet hozzárendelni a tenyészeteket.
 


Friss hírek

2024. november 5, kedd

Már elérhető az EK adatok betöltési funkciója az eGN-ben

A Nébih felhívja az érintettek figyelmét az eGN programban történt legújabb fejlesztés élesítésére, mely az Államkincstár Egységes Kérelem (EK) felületére feltöltött adatok betöltését szolgálja. E fejlesztésnek köszönhetően idén is lehetőség nyílik az EK rendszerben rögzített, valamint az eGN-ben szereplő adatok szinkronizálására.

Tovább >

2024. november 4, hétfő

Kertészeti szaporítóanyagok a fókuszban: Nébih ellenőrzés három helyszínen

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a vármegyei kormányhivatalok és a NAV szakemberei Győr, Újfehértó és Iregszemcse településeken tartottak őszi szaporítóanyag ellenőrzést október 20-án és 21-én. Az ellenőrzések célja most is az illegális szaporítóanyag-kereskedelem felderítése és a helyes piaci magatartásra való felhívás volt. A vizsgálatok számos hiányosságra rávilágítottak, ezért a hatóságok több esetben zárolták vagy megsemmisítették a problémás termékeket.

Tovább >