null Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból

Frissítve július 6-án - Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból

2018. június 19, kedd

Közérdekű fogyasztói bejelentések alapján indított vizsgálatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban. Az 1,5 literes kiszerelésű termékek egy részénél – a vásárlói jelzések szerint – vegyszerre emlékeztető, idegen szagot lehetett érezni, emellett opálos, úszó, lebegő pelyheket tartalmaztak. A problémát a hatóság akkreditált laboratóriumi vizsgálatai is megerősítették. A forgalmazó – a hatóság jelzése alapján – saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

Frissítés - 2018. július 06.

A Jana üdítőket forgalmazó Fonyódi Ásványvíz Kft. arról tájékoztatta hatóságunkat, hogy a  Jana 1,5 literes PET palackos, ízesített üdítőitalokat érintő fogyasztói panaszok kapcsán, elővigyázatosságból, a hatósággal együttműködve minden, 2019. január 1. és 2019. április 30. közötti minőségmegőrzési idejű,  L1 gyártási kóddal rendelkező 1,5 literes Jana ízesített üdítőital kiszállítását leállítja, a termékeket a forgalomból kivonja és a fogyasztóktól visszahívja. A visszahívott termékek körébe a 1,5 literes Jana jeges teák és a 1,5 literes vitaminozott termékek is beletartoznak, annak ellenére, hogy ezen termékekre hozzájuk fogyasztói panasz nem érkezett. Felhívják a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a felsorolt termékekből, vigyék azokat vissza az illetékes áruházakba, ahol azokat új palackra cserélik vagy visszatérítik annak teljes árát.

Frissítés - 2018. június 28.

A forgalomból kivont termékeket két újabb termékkel egészítette ki a forgalmazó:

  • JANA menta és lime ízű  energiaszegény szénsavmentes üdítőital cukorral és édesítőszerrel 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 2019 02.26 és 2019 02.27.
  • JANA narancs és gyömbér ízű  energiaszegény szénsavmentes üdítőital cukorral és édesítőszerrel 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 2019 01.27 és 2019 02.27.

Frissítés - 2018. június 26.:

A Fonyódi Ásványvíz Kft. tájékoztatta a Nébih-et és kereskedelmi partnereit, hogy a korábban már saját hatáskörben forgalomból kivont Jana eper és guava ízű (22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű) üdítőital mellett további öt, az alább felsorolt azonosító adatokkal rendelkező üdítőitalt is kivont a forgalomból:

  • JANA kék áfonya és vörös áfonya ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 24.02.2019 L1
  • JANA szőlő és mirabella ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1, és 27.02.2019 L1
  • JANA alma és licsi ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1
  • JANA citrom és limetta ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET  minőségmegőrzési idő: 16.02.2019 L1
  • JANA ICE TEA  erdei gyümölcs-áfonya ízű és vegyes gyümölcs ízesítésű, szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 30.11.2018 L1

A forgalmazó tájékoztatása szerint ezek a tételek ugyanabban a gyártási ciklusban készültek, mint a korábban forgalomból kivont eper-guava ízű üdítőital.

Korábban írtuk:

A Nébih ügyfélszolgálatára rövid idő alatt több közérdekű bejelentés is érkezett, amelyben a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott 1,5 literes Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban jeleztek érzékszervi problémát. A lakosság által elmondottakat a Nébih laboratóriumi vizsgálatai is alátámasztották.

A problémáról a hatóság haladéktalanul értesítette a magyarországi forgalmazót. A vállalkozás ezt követően saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

A hatósági eljárás folyamatban van. A Nébih felhívja a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a termékből, és a palackban fehér, lebegő szennyeződést tapasztalnak, illetve vegyszeres szagot éreznek, ne fogyasszák azt el!

A Nébih számára minden esetben fontos információt jelentenek a lakossági bejelentések. A hatóság kéri, hogy ha egy megvásárolt élelmiszerrel kapcsolatosan kifogást tapasztalnak, akkor – a szükséges adatok megadásával – a jövőben is értesítsék a hivatalt az ingyenesen hívható ZöldSzámon (06/80/244-263) vagy a Nébih Navigátor mobilalkalmazás segítségével!

Kapcsolódó anyagok:
A közlemény letölthető formában


Friss hírek

2025. április 4, péntek

Megszűntek a kiskérődzők pestise miatt felállított körzetek

Január 31. óta a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) nem állapított meg újabb kiskérődzők pestise kitörést. A kedvező járványügyi eredmény alapján a hatóság valamennyi, a betegség miatt elrendelt területi korlátozást feloldott.

Tovább >

2025. április 4, péntek

Évente több mint egymillió vizsgálat az élelmiszerbiztonságért

A hatósági ellenőrzések és a magánlaboratóriumi vizsgálatok nélkül ma már elképzelhetetlen, hogy minden szereplő megfeleljen az élelmiszerekkel szemben támasztott egyre sokasodó elvárásoknak – hangzott el a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) és a legnagyobb hazai élelmiszervizsgáló laboratórium, az Eurofins Food and Feed Testing Hungary által szervezett kétnapos Hungalimentaria Konferencia és Kiállításon. Magyarország legfontosabb élelmiszerbiztonsági rendezvényén az idén is górcső alá vették az ágazat legfontosabb kihívásait és eredményeit.

Tovább >