null Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból

Frissítve július 6-án - Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból

Frissítve július 6-án - Érzékszervi hibás palackozott üdítőitalt kellett kivonni a forgalomból
2018. június 19, kedd

Közérdekű fogyasztói bejelentések alapján indított vizsgálatot a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban. Az 1,5 literes kiszerelésű termékek egy részénél – a vásárlói jelzések szerint – vegyszerre emlékeztető, idegen szagot lehetett érezni, emellett opálos, úszó, lebegő pelyheket tartalmaztak. A problémát a hatóság akkreditált laboratóriumi vizsgálatai is megerősítették. A forgalmazó – a hatóság jelzése alapján – saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

Frissítés - 2018. július 06.

A Jana üdítőket forgalmazó Fonyódi Ásványvíz Kft. arról tájékoztatta hatóságunkat, hogy a  Jana 1,5 literes PET palackos, ízesített üdítőitalokat érintő fogyasztói panaszok kapcsán, elővigyázatosságból, a hatósággal együttműködve minden, 2019. január 1. és 2019. április 30. közötti minőségmegőrzési idejű,  L1 gyártási kóddal rendelkező 1,5 literes Jana ízesített üdítőital kiszállítását leállítja, a termékeket a forgalomból kivonja és a fogyasztóktól visszahívja. A visszahívott termékek körébe a 1,5 literes Jana jeges teák és a 1,5 literes vitaminozott termékek is beletartoznak, annak ellenére, hogy ezen termékekre hozzájuk fogyasztói panasz nem érkezett. Felhívják a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a felsorolt termékekből, vigyék azokat vissza az illetékes áruházakba, ahol azokat új palackra cserélik vagy visszatérítik annak teljes árát.

Frissítés - 2018. június 28.

A forgalomból kivont termékeket két újabb termékkel egészítette ki a forgalmazó:

  • JANA menta és lime ízű  energiaszegény szénsavmentes üdítőital cukorral és édesítőszerrel 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 2019 02.26 és 2019 02.27.
  • JANA narancs és gyömbér ízű  energiaszegény szénsavmentes üdítőital cukorral és édesítőszerrel 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 2019 01.27 és 2019 02.27.

Frissítés - 2018. június 26.:

A Fonyódi Ásványvíz Kft. tájékoztatta a Nébih-et és kereskedelmi partnereit, hogy a korábban már saját hatáskörben forgalomból kivont Jana eper és guava ízű (22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű) üdítőital mellett további öt, az alább felsorolt azonosító adatokkal rendelkező üdítőitalt is kivont a forgalomból:

  • JANA kék áfonya és vörös áfonya ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 24.02.2019 L1
  • JANA szőlő és mirabella ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1, és 27.02.2019 L1
  • JANA alma és licsi ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 26.02.2019 L1
  • JANA citrom és limetta ízű, energiaszegény szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET  minőségmegőrzési idő: 16.02.2019 L1
  • JANA ICE TEA  erdei gyümölcs-áfonya ízű és vegyes gyümölcs ízesítésű, szénsavmentes üdítőital 1,5 l PET minőségmegőrzési idő: 30.11.2018 L1

A forgalmazó tájékoztatása szerint ezek a tételek ugyanabban a gyártási ciklusban készültek, mint a korábban forgalomból kivont eper-guava ízű üdítőital.

Korábban írtuk:

A Nébih ügyfélszolgálatára rövid idő alatt több közérdekű bejelentés is érkezett, amelyben a Fonyódi Ásványvíz Kft. által forgalmazott 1,5 literes Jana eper és guava ízű üdítőitallal kapcsolatban jeleztek érzékszervi problémát. A lakosság által elmondottakat a Nébih laboratóriumi vizsgálatai is alátámasztották.

A problémáról a hatóság haladéktalanul értesítette a magyarországi forgalmazót. A vállalkozás ezt követően saját hatáskörben kivonta a forgalomból a 22.02.2019, a 23.02.2019 és 24.02.2019. minőség-megőrzési idejű tételeket.

A hatósági eljárás folyamatban van. A Nébih felhívja a vásárlók figyelmét, hogy amennyiben vásároltak a termékből, és a palackban fehér, lebegő szennyeződést tapasztalnak, illetve vegyszeres szagot éreznek, ne fogyasszák azt el!

A Nébih számára minden esetben fontos információt jelentenek a lakossági bejelentések. A hatóság kéri, hogy ha egy megvásárolt élelmiszerrel kapcsolatosan kifogást tapasztalnak, akkor – a szükséges adatok megadásával – a jövőben is értesítsék a hivatalt az ingyenesen hívható ZöldSzámon (06/80/244-263) vagy a Nébih Navigátor mobilalkalmazás segítségével!

Kapcsolódó anyagok:
A közlemény letölthető formában


Friss hírek

A tulajdonosok négyötöde már megkapta a madárinfluenza miatti kártalanítást
2020. augusztus 7, péntek

A tulajdonosok négyötöde már megkapta a madárinfluenza miatti kártalanítást

Több nyugodt év után 2020-ban ismét megjelent a madárinfluenza betegség Magyarországon. A járványt – gyors és határozott intézkedésekkel – sikerült megállítani. A járványvédelmi szabályokat betartó, felelősen gazdálkodó tulajdonosoknak állami kártalanítás jár, amelyek több mint 80%-át, csaknem 9,5 mrd Ft-ot, már kifizetett a Nébih.

Tovább >

Egy újabb „aranyhasú” hazajutásában segített az ÁHSZ
2020. augusztus 7, péntek

Egy újabb „aranyhasú” hazajutásában segített az ÁHSZ

Ismét eredményes akción van túl a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Állami Halőri Szolgálata (ÁHSZ). A halászati őrök a júniusban felderített ügyben az eljárást és bírságolást követően sikeresen visszaszállítottak az eredeti élőhelyére egy újabb jogszerűtlenül kifogott és áttelepített tőpontyot. A méretes, 27 kg-os, 92 cm testhosszúságú hal 17 km megtétele után került vissza a Vasmegyei megtalálási helyéről az eredeti „otthonába”.

Tovább >