null Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

2022. január 3, hétfő

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a 45/2012/VM rendelet 17. § (3) bekezdése által előírt éves állati melléktermék jelentésére elektronikus felületet fejlesztett ki.  

Legutóbb módosítva: 2024.02.05

A Nébih által biztosított elektronikus bevallási felület a Nébih többi rendszeréhez integrált MR felület, mely a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül érhető el: https://allatimellektermek.nebih.gov.hu A fenti linkre kattintva is először a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül be kell jelentkezni az elektronikus ügyintézéshez!(https://upr.nebih.gov.hu/login)

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény 19. §-a értelmében az állati melléktermék állati eredetű melléktermékek nyomonkövethetősége érdekében be kell tartani az 1069/2009/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet 22. cikkének, valamint a 142/2011/EU bizottsági rendelet 17. cikkének előírásait. Az állati eredetű melléktermék tulajdonosa, valamint az állati eredetű melléktermékek szállítását, kezelését, tárolását, feldolgozását, forgalomba hozatalát, értékesítését, felhasználását vagy ártalmatlanítását végző minden üzemeltető köteles a keletkezett állati eredetű melléktermékekről nyilvántartást vezetni, és azt legalább két évig megőrizni.Ennek megfelelően a bevallói körbe tartoz(hat)nak többek között az alábbi létesítmények:

•    fuvarozók
•    állat eledel gyártók
•    égető/megsemmisítő üzemek
•    szerves talajerő után pótló készítményeket előállító üzemek
•    takarmány előállítók
•    biogáz előállító üzemek
•    oktatási, kutatási, diagnosztikai intézmények
•    állat-egészségügyi szolgáltatók
•    a 45/2012/VM (V.8.) rendelet által előírt engedélyes üzemek és nyilvántartott tevékenysége

45/2012. (V. 8.) VM rendelet által előírt állati melléktermék bevallási időszak minden év január 1-től március 1-ig tart, mely alatt a megelőző évre (időszakra) vonatkozó állati melléktermékekre vonatkozó adatokat kell megadni. 
 
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (Éltv.) Magyar Közlöny 205. számában megjelent legutóbbi módosítása értelmében a papíralapon történő éves jelentés leadás jogszabályi lehetősége a Járási Hivatalokban megszűnik.

A 45/2012. (V. 8.) VM rendelet 17.§ 2) bekezdését, valamint a 45/2012. (V. 8.) VM rendelet 4. mellékletét a 174/2023. (XII. 27.) AM rendelet 2024. január elsején hatályon kívül helyezte, így a 2024. március 1. határidőre vonatkozóan korábban fennálló jelentési kötelezettségük 2024. január elsejével megszűnt. 


A 2023-as tárgyév vonatkozásában már csak azoknak a NÉBIH által nyilvántartott partnereknek kell állati eredetű melléktermék jelentést leadniuk a Rendelet 5. és 6. számú melléklete szerint, akik az átvett állati eredetű melléktermékek szállítását, kezelését, tárolását, feldolgozását, felhasználását vagy ártalmatlanítását végzik.
 

FIGYELEM! Amennyiben technikai probléma miatt nem tudja leadni a felületen az éves állati eredetű melléktermék jelentését, úgy kérjük az alábbi sablonok közül az Ön számára relevánsat töltse ki, írja alá és beszkennelve küldje meg az allatimellektermek@nebih.gov.hu e-mail címre. Az e-mailben kérjük, hogy indokolja meg pontosan a technikai problémát!

45/2012. (V. 8.) VM rendelet mellékletei:

5. I. Jelentés a 2022. évben átvett állati eredetű melléktermékekről, az átadók szerinti bontásban (.docx)
5. II. Jelentés a 2022. évben átvett és kezelt állati eredetű melléktermékekről (.docx)
5. III. Jelentés a 2022. évben átvett és feldolgozva vagy feldolgozatlanul továbbadott állati eredetű melléktermékekről (.docx)
6. Jelentés a 2022. évben szállított állati melléktermékről(.docx)
 
Kérdés esetén ügyfélszolgálatos munkatársaink az alábbi e-mail címeken érhetőek el. 
 
Nébih Ügyfélprofil Rendszerével, meghatalmazásokkal, általános jellegű kérdésekkel kapcsolatosan: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu 

Állati melléktermékekkel, az MR szakrendszer használatával kapcsolatos szakmai kérdésekkel: allatimellektermek@nebih.gov.hu  


Friss hírek

2024. november 21, csütörtök

Közlemény elveszett „zöld könyvről” (2024.11.21.)

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

2024. november 11, hétfő

ITNET részjelentéssel kapcsolatos információk az öko tanúsító szervezetek részére

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről1 szóló 2008. évi XLVI. törvény 47/A. § szerint az élelmiszerlánc-biztonsági stratégia végrehajtása érdekében integrált többéves nemzeti ellenőrzési tervet (továbbiakban: ITNET) kell készíteni, melyet az országos főállatorvos ad ki és irányítja annak végrehajtását. Az élelmiszerlánc-biztonsági stratégia és az ITNET kialakítása is az élelmiszerlánc szereplőinek – így az ökológiai gazdálkodást ellenőrző és tanúsító szervezeteknek (továbbiakban: tanúsító szervezetek) – bevonásával valósul meg.

Tovább >