null Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

2022. január 3, hétfő

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a 45/2012/VM rendelet 17. § (2) és (3) bekezdése által előírt éves állati melléktermék jelentésére elektronikus felületet fejlesztett ki.  

A Nébih által biztosított elektronikus bevallási felület a Nébih többi rendszeréhez integrált MR felület, mely a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül érhető el: https://allatimellektermek.nebih.gov.hu A fenti linkre kattintva is először a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül be kell jelentkezni az elektronikus ügyintézéshez!(https://upr.nebih.gov.hu/login)

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény 19. §-a értelmében az állati melléktermék tulajdonosának- beleértve, azokat is, akiknél keletkezik- köteles saját költségén gondoskodnia az elszállításáról, megsemmisítéséről és az erre vonatkozó 45/2012/VM (V.8) rendelet előírásainak megfelelően, erről az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet minden év március 1-ig értesítenie köteles.
Ennek megfelelően a bevallói körbe tartoz(hat)nak többek között az alábbi létesítmények:

  • élelmiszerforgalmazó kereskedelmi egységek
  • állattartó telepek
  • vágóhidak
  • élelmiszeripari létesítmények
  • települési gyűjtők
  • vadfeldolgozó, vadbegyűjtő létesítmények
  • vendéglátó egységek
  • takarmány előállítók
  • oktatási, kutatási, diagnosztikai intézmények
  • állat-egészségügyi szolgáltatók
  • a 45/2012/VM (V.8.) rendelet által előírt engedélyes üzemek és nyilvántartott tevékenysége

45/2012. (V. 8.) VM rendelet által előírt állati melléktermék bevallási időszak minden év január 1-től március 1-ig tart, mely alatt a megelőző évre (időszakra) vonatkozó állati melléktermékekre vonatkozó adatokat kell megadni. 
 
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (Éltv.) Magyar Közlöny 205. számában megjelent legutóbbi módosítása értelmében a papíralapon történő éves jelentés leadás jogszabályi lehetősége a Járási Hivatalokban megszűnik.

FIGYELEM! Amennyiben technikai probléma miatt nem tudja leadni a felületen az éves állati eredetű melléktermék jelentését, úgy kérjük az alábbi sablonok közül az Ön számára relevánsat töltse ki, írja alá és beszkennelve küldje meg az allatimellektermek@nebih.gov.hu e-mail címre. Az e-mailben kérjük, hogy indokolja meg pontosan a technikai problémát!

45/2012. (V. 8.) VM rendelet mellékletei:

4. Jelentés a 2022. évben átadott állati eredetű melléktermékekről, az átvevők szerinti bontásban (.docx)
5. I. Jelentés a 2022. évben átvett állati eredetű melléktermékekről, az átadók szerinti bontásban (.docx)
5. II. Jelentés a 2022. évben átvett és kezelt állati eredetű melléktermékekről (.docx)
5. III. Jelentés a 2022. évben átvett és feldolgozva vagy feldolgozatlanul továbbadott állati eredetű melléktermékekről (.docx)
6. Jelentés a 2022. évben szállított állati melléktermékről(.docx)
 
Kérdés esetén ügyfélszolgálatos munkatársaink az alábbi e-mail címeken érhetőek el. 
 
Nébih Ügyfélprofil Rendszerével, meghatalmazásokkal, általános jellegű kérdésekkel kapcsolatosan: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu 

Állati melléktermékekkel, az MR szakrendszer használatával kapcsolatos szakmai kérdésekkel: allatimellektermek@nebih.gov.hu  

Kapcsolódó tartalom
Gyakori kérdések, problémák

Friss hírek

2023. március 9, csütörtök

Közlemény elveszett „zöld könyvről”

A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

2023. március 3, péntek

Közlemény elveszett „zöld könyvről”

A Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >