null Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)

Állati melléktermék elektronikus bejelentési rendszer (MR)
2022. január 3, hétfő

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a 45/2012/VM rendelet 17. § (2) és (3) bekezdése által előírt éves állati melléktermék jelentésére elektronikus felületet fejlesztett ki.   

A korábbi évekhez képest a Nébih által biztosított elektronikus bevallási felületen változás történt.

Az eddigi „szigetszerűen” működő MEBER rendszert a Nébih többi rendszeréhez integrált MR felület váltja, mely a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül érhető el:
https://allatimellektermek.nebih.gov.hu
 
A fenti linkre kattintva is először a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén keresztül be kell jelentkezni az elektronikus ügyintézéshez!
(https://upr.nebih.gov.hu/login)
 

Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletről szóló 2008. évi XLVI. törvény 19. §-a értelmében az állati melléktermék tulajdonosának- beleértve, azokat is, akiknél keletkezik- köteles saját költségén gondoskodnia az elszállításáról, megsemmisítéséről és az erre vonatkozó 45/2012/VM (V.8) rendelet előírásainak megfelelően, erről az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet minden év március 1-ig értesítenie köteles.
Ennek megfelelően a bevallói körbe tartoz(hat)nak többek között az alábbi létesítmények:

  • élelmiszerforgalmazó kereskedelmi egységek
  • állattartó telepek
  • vágóhidak
  • élelmiszeripari létesítmények
  • települési gyűjtők
  • vadfeldolgozó, vadbegyűjtő létesítmények
  • vendéglátó egységek
  • takarmány előállítók
  • oktatási, kutatási, diagnosztikai intézmények
  • állat-egészségügyi szolgáltatók
  • a 45/2012/VM (V.8.) rendelet által előírt engedélyes üzemek és nyilvántartott tevékenysége

45/2012. (V. 8.) VM rendelet által előírt állati melléktermék bevallási időszak minden év január 1-től március 1-ig tart, mely alatt a megelőző évre (időszakra) vonatkozó állati melléktermékekre vonatkozó adatokat kell megadni. 
 
Az élelmiszerláncról és hatósági felügyeletéről szóló 2008. évi XLVI. törvény (Éltv.) Magyar Közlöny 205. számában megjelent legutóbbi módosítása értelmében a papíralapon történő éves jelentés leadás jogszabályi lehetősége a Járási Hivatalokban megszűnik.
 
Kérdés esetén ügyfélszolgálatos munkatársaink az alábbi e-mail címeken érhetőek el. 
 
Nébih Ügyfélprofil Rendszerével, meghatalmazásokkal, általános jellegű kérdésekkel kapcsolatosan: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu 

Állati melléktermékekkel, az MR szakrendszer használatával kapcsolatos szakmai kérdésekkel: allatimellektermek@nebih.gov.hu  

Kapcsolódó tartalom
Gyakori kérdések, problémák

Friss hírek

Új nyomtatványokat kell alkalmazniuk a bioüzemanyag, a folyékony bio-energiahordozó és a biomasszából előállított tüzelőanyag termelési értéklánc tagjainak
2022. január 14, péntek

Új nyomtatványokat kell alkalmazniuk a bioüzemanyag, a folyékony bio-energiahordozó és a biomasszából előállított tüzelőanyag termelési értéklánc tagjainak

Az uniós jogharmonizáció érdekében Magyarországon is számos új jogszabályi rendelkezés lépett hatályba 2022. január 1-jén, amelyek közvetlenül érintik a fenntartható bioüzemanyag, a folyékony bio-energiahordozó és a biomasszából előállított tüzelőanyag termelési értéklánc tagjait. Egyebek mellett módosult a fenntarthatósági bizonyítvánnyal kísérhető termékek köre, valamint számos dokumentumtípus kötelező adattartalma.

Tovább >

Online lóazonosítási képzés indult a Nébih honlapján
2022. január 13, csütörtök

Online lóazonosítási képzés indult a Nébih honlapján

A szakmai szervezetek kérésére ingyenes, online lóazonosítási képzést hirdet a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih). Az e-learning tanfolyam résztvevői megismerkedhetnek az azonosítással kapcsolatos elméleti tudnivalókkal (szín- és jegyleírás, lódiagram-rajzolás, dokumentációk), végül pedig egy teszt kitöltésével mérhetik fel szerzett tudásukat. A tananyag már elérhető a Nébih honlapján.

Tovább >