A Kossuth-díjas Csík Zenekar az élelmiszerbiztonságért kampányol
A Kossuth-díjas Csík Zenekar tagjai, és a zenekarral együttműködő Vecsei H. Miklós, a Vígszínház színésze, Grecsó Krisztián író, költő, dalszerző, valamint Lackfi János író, költő, műfordító a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatallal közösen kampányol a tudatos vásárlói magatartás népszerűsítéséért, és az élelmiszerbiztonság fontosságának tudatosításáért.
A Nébih évek óta sokszínű, összetett kommunikációjával, számos csatornát felhasználva próbálja közvetíteni üzeneteit a vásárlók felé. Most a hivatal új, művészeti megközelítést használva igyekszik még több emberhez, fiatalokhoz, középiskolásokhoz eljutni. A rendhagyó kulturális kampányban a Kossuth-díjas Csík zenekar tagjai, Vecsei H. Miklós, a Vígszínház művésze, Grecsó Krisztián író, költő, dalszerző és Lackfi János író, költő segítik a Nébih szakembereivel közösen friss szemszögből vizsgálni és feldolgozni az élelmiszerbiztonság témáját.
Az együttműködés eredményeképpen 2 új szerzemény született. Grecsó Krisztián egy úgynevezett pakulár nótát, mai pásztordalt írt, Lackfi János pedig az Enni ezerrel című dal szövegírója, amelyet a Csík Zenekar zenésített meg és Vecsei H. Miklós énekel. A dalhoz videoklip is készült, ami megtekinthető a Nébih YouTube csatornáján, illetve kampányoldalain.
A Csík Zenekar és Vecsei H. Miklós három ingyenes koncerttel is készül, november 11-én Szolnokon, 25-én Szekszárdon, 27-én pedig Budapesten. A rendezvényekre mintegy 6000 középiskolai tanuló kapott meghívást, akik a koncert szünetében a tudatos vásárlást népszerűsítő kvíz játékot is játszhatnak. Lackfi János író, költő egy novellával is hozzájárult a produkcióhoz, amit – illusztrált könyv formájában – elsőként a koncerteken résztvevő fiatalok vehetnek majd kézbe.
A kampány résztvevőivel rövid, beszélgetős videók is készülnek, melyek a tudatos vásárlás és az élelmiszerbiztonság témáit járják körül személyes tapasztalatok, élmények alapján. A videókat az érdeklődők a Nébih YouTube csatornáján és Facebook felületein követhetik.
A Nébih már korábban is kitűnt azzal a hivatalok sorából, hogy komoly hangsúlyt fektet a vásárlókkal való kapcsolattartásra, a tanácsadásra, szemléletformálásra. A hivatal sokszínű, összetett kommunikációjával, számos csatornát felhasználva próbálja közvetíteni üzeneteit a vásárlók felé.
A weboldalakon létrehozott, folyamatosan bővülő tudásbázisok, a szemléletformáló programok és a hozzájuk kapcsolódó közösségi médiás kampányoldalak, a „Nébih mondja” YouTube csatorna, a különböző rendezvények, és ismeretterjesztő kiadványok széles körű terjesztése mind-mind azt szolgálják, hogy a tudatos vásárlás, és az élelmiszerbiztonság rendkívül fontos szempontjai megjelenjenek a vásárlók döntési folyamatában.