A tisztességtelen forgalmazói magatartás volt a Nébih III. kerekasztalának témája
Csaknem 40 fő, kereskedők, gyártók, képviseleti szervek, a minisztérium és a Nébih részvételével zajlott le a Nébih III. kerekasztal rendezvénye december 14-én, melynek témája a tisztességtelen forgalmazói magatartás volt. A Nébih kerekasztalok általános célja a jogi, szervezési vagy éppen kommunikációs problémák feltárása, forró pontok átbeszélése, amelyekkel a hatóság és a jogkövető vállalkozások visszatérő jelleggel találkoznak.
A tisztességtelen forgalmazói magatartást szabályozó törvény (Tfmtv.) fő célja a beszállítók és a kereskedelmi csoportok közötti kereskedelmi gyakorlat szabályozása. A törvény a jogalkotó szándéka szerint kiegyensúlyozott alkupozíciót biztosít, segíti az etikus üzleti magatartási normák érvényesülését, a kölcsönös bizalom erősítését. Szabályozó elemei végső soron az élelmiszer-ellátás biztonságának fenntartását, a fogyasztói bizalom erősítését szolgálják.
A résztvevők helyszíni visszajelzései alapján a megbeszélés elérte a tervezett célját. Oldott hangulatú szakmai megbeszélésen került sor a véleménycserére. A Nébih képviselői valamennyi kereskedői, beszállítói javaslatot megfontolnak és figyelembe vesznek, például bővítik a tisztességtelen forgalmazói magatartással kapcsolatos gyakran ismételt kérdéseket (GYIK) a hivatal honlapján.
Az előzetesen kiküldött, anonim felmérésre beérkezett válaszok és a rendezvény résztvevőinek felszólalásai is megerősítették, hogy jelenleg kielégítő a tisztességtelen forgalmazói magatartási jogi szabályozása, az utóbbi években sokat javult a helyzet. Különösen a fizetési határidők és a valós tartalommal rendelkező kereskedői szolgáltatások terén mutatkozott előrelépés. Több hasznos észrevétel is érkezett, melyet a Nébih megvizsgál és beépít a gyakorlatba (például a logisztikai díj tilalmának újragondolása, GYIK kiegészítése jogesetekkel).