Módosul az EKÁER rendszer működése
2015. augusztus 1-től az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) működése az alábbiak szerint módosul:
A 3/2010 (VII. 5.) VM rendelet alapján azoknak az élelmiszer-vállalkozásoknak, amelyek harmadik országból vagy uniós tagállamból élelmiszert forgalomba hozatal vagy tovább feldolgozás céljából behoznak, regisztrálniuk kell magukat és azt a telephelyet, első magyarországi tárolási helyet, ahol az árut először betárolták.
Az élelmiszerek körébe tartozó termékekről (vámtarifa szám alapján) részletes tájékoztatást talál ebben a táblázatban vagy az alábbi letölthető formátumban.
Amennyiben nem találja magát a nyilvántartásban, kérjük, növényi alaptermék forgalmazása esetén forduljon a területileg illetékes Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági Főosztályához, egyéb élelmiszer forgalmazása esetén a területileg illetékes Járási Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztályához. A hivatalok elérhetőségeit itt találja.
2015. augusztus 1-től az Elektronikus Közúti Áruforgalom Ellenőrző Rendszer (EKÁER) működése az alábbiak szerint módosul:
2015. január 1-jével útjára indul az EKÁER. A rendszert a Nemzeti Adó- és Vámhivatal üzemelteti, célja az ÁFA megfizetésével összefüggő visszaélések visszaszorítása és az élelmiszer-biztonság növelése.