null Már a halastavakon is kötelező állami horgászjegyet váltani

Már a halastavakon is kötelező állami horgászjegyet váltani

2018. január 25, csütörtök

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a horgászok figyelmét, hogy 2018. január 1-jétől már a halgazdálkodási létesítményeken, halastavakon történő horgászat esetén is kötelező állami horgászjegyet vagy turista állami horgászjegyet váltani. Az engedélyváltás elmulasztása súlyos szankciókat von maga után. A vonatkozó jogszabályok ismeretének hiánya senkit sem mentesít az előírások betartása alól.

A hatályos jogszabályok alapján hazánkban horgászati tevékenységet halgazdálkodási vízterületen és halgazdálkodási létesítményben kizárólag állami horgászjegy vagy turista állami horgászjegy birtokában lehet folytatni. Ennek hiányában a jogosulatlan horgászat halvédelmi bírság kiszabását és a horgászjegy váltásától történő eltiltást vonja maga után.

Nyilvántartott halgazdálkodási vízterületen (víztérkóddal rendelkező vizek) az állami vagy turista állami horgászjegy mellett a halgazdálkodásra jogosult által kiadott területi jegy megváltása is szükséges, és – a jogszabályi előírásokon túl – a halgazdálkodásra jogosult által meghatározott feltételek betartása is kötelező.

Nem nyilvántartott halgazdálkodási vízterületen (nincs víztérkódja és nem halastó) az állami vagy turista állami horgászjegy birtokában lehet horgászni, illetve onnan elvinni csak idegenhonos halfajokat lehet. A Nébih felhívja a horgászok figyelmét, hogy a jogszabályban előírt kötelezettségek betartása alól a magántulajdonban lévő úgynevezett „horgásztavak” (nem összekeverendő a halastóval) sem mentesülnek!

A halastavak esetében (szintén nincs víztérkódja), amennyiben nem egyértelmű, hogy a horgászni kívánt víz nem nyilvántartott vízterület vagy halastó, az üzemeltetőtől kell felvilágosítást kérni, hogy a létesítmény rendelkezik-e FELIR azonosítóval. A FELIR azonosító megléte a haltermelési létesítmények esetében kötelező.

A megtévesztő, túlzottan kecsegtető hirdetéseket érdemes kétkedve fogadni. Javasoljuk, hogy a bizonytalanságok eloszlatása, valamint a jogsértések, szankciók elkerülése érdekében kérdéseiket juttassák el az allamihalor@nebih.gov.hu e-mail címre!

Friss hírek

2025. január 2, csütörtök

Az Ügyfélkapu megszűnése a Nébih szakrendszereire is hatással lesz

A Nébih felhívja ügyfelei figyelmét, hogy január 16-tól a hivatal szakrendszereibe is kizárólag DÁP mobilalkalmazással vagy az Ügyfélkapu+ szolgáltatással tudnak majd bejelentkezni. A változás olyan alapvető és nagyforgalmú rendszereket érint, mint az eGN, az ENAR, az EUTR vagy a LABOR. A gördülékeny elektronikus ügyintézés érdekében fontos, hogy minden érintett mielőbb aktiválja a két megmaradó azonosítási lehetőség valamelyikét.

Tovább >

2024. december 23, hétfő

Megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei

Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában is jelentős figyelmet kap: december 9-e óta tart a dr. Nobilis Márton, élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkár által elrendelt téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés. Az egészen év végéig tartó kezdeményezés során hagyományosan a karácsonyhoz, a téli ünnepi időszakhoz kapcsolódó célterületeket és termékeket vizsgálnak a szakemberek. A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) az ellenőrzés első szakaszát követően már el is végezte az eddigi eredmények összesítését.

Tovább >