null Változnak az állategészségügyi diagnosztikai vizsgálatok számlázási feltételei

Változnak az állategészségügyi diagnosztikai vizsgálatok számlázási feltételei

2020. december 17, csütörtök

A Nébih Állategészségügyi Diagnosztikai Igazgatósága 2021. január 1-jétől fokozatosan új informatikai szakrendszeri program használatára tér át, melynek következtében módosul az állategészségügyi diagnosztikai vizsgálatok megrendelésének menete. A legfontosabb változás, hogy a jövőben átutalással történő fizetés esetén, csak a számla kiegyenlítése után értesülnek az eredményről a megrendelők.

A Nébih felhívja ügyfelei figyelmét, hogy 2021-ben az első állategészségügyi diagnosztikai vizsgálat megrendelésekor külön űrlapon kell nyilatkozniuk a jövőbeni alapértelmezett fizetési módról, valamint a számla és a kért vizsgálat eredményének kézhezvételi módjáról.

Fontos, hogy a vizsgálat típusok dokumentációját a szakemberek folyamatosan rögzítik az új rendszerben. Emiatt előfordulhat, hogy egy megrendelés esetén az egyes tételekről szétbontva, két külön vizsgálati eredményközlő útján kap értesítést az ügyfél, és ebből adódóan két külön számlát is állít ki a hivatal.

Változik a laboratóriumi vizsgálatokról szóló eredmények megküldésének módja is. Készpénzes megrendelés, valamint a 100.000 Ft összeghatárig kérhető utánvét esetén a laboratóriumi vizsgálat eredményét továbbra is automatikusan megkapják a megrendelők. Az átutalással történő fizetés esetén azonban csak az összeg beérkezését követően, a számlával együtt küldi ki a hivatal a vizsgálatok eredményét a megrendelő partner részére.

A gyors ügyintézés érdekében az elektronikus számlázási mód választása a célszerű, mellyel elkerülhető, hogy a postai kézbesítéssel növekedjen a vizsgálati eredmények kézhezvételének ideje.

Az új szakrendszer célja többek között az ügyintézés átláthatóbbá és gyorsabbá tétele. Előreláthatólag az év második felétől a vizsgálati eredmények elektronikus kiadása is megvalósul, lehetővé téve ezáltal az ügyfelek mielőbbi és hatékony tájékoztatását.


Friss hírek

2025. június 17, kedd

Elkészült az EU Riasztási és Együttműködési Hálózatának 2024-es összefoglalója

Az Európai Unió Riasztási és Együttműködési Hálózata (ACN) 2024-ben 9400-nál is több bejelentést rögzített élelmiszerbiztonsági, állat- és növényegészségügyi témákban. A legtöbb ügy a RASFF rendszeren keresztül érkezett, melyek többsége az élelmiszerbiztonságot érintette. Az ACN hálózat célja, hogy a tagállamok között biztosítsa a gyors és hatékony együttműködést, ezáltal segítve a fogyasztók biztonságát fenyegető problémák mihamarabbi kezelését.

Tovább >

2025. június 17, kedd

EU Riasztási és Együttműködési Hálózat – 2024-es évösszefoglaló

A Riasztási és Együttműködési Hálózat (ACN) 2024-es évre vonatkozó beszámolója alapján a tavalyi évben több mint 9400 bejelentést rögzítettek a tagállamok. Változatlanul a RASFF rendszer értesítéseinek száma a legmagasabb. A 2024-ben közzétett mintegy 5300 élelmiszerbiztonsági bejelentés 91%-a kötődött élelmiszerekhez. A Magyarországot is érintő 309 RASFF-ügy nagy része baromfihúshoz és abból készült termékekhez, zöldségekhez és gyümölcsökhöz, valamint gabonatermékekhez és pékárukhoz kapcsolódott. 38 esetben volt kifogás hazai gyártású termékkel szemben, a magyar hatóságok pedig kockázatos élelmiszerek kapcsán 63 ügyet indítottak. Az Európai Bizottság a tavalyi évben két új riasztási rendszerrel bővítette a hálózatot: lehetőség nyílt a kedvtelésből tartott állatokat érintő szabálytalanságok, valamint a gazdasági haszonállatok jóllétéhez kapcsolódó ügyek bejelentésére is. A kedvtelésből tartott állatok ügyében Magyarországot 2024-ben 24 ügy érintette, a haszonállatok kapcsán hazánkat érintően mindössze 1 jelzés érkezett.

Tovább >