Online meghatalmazáskezeléssel bővült a Nébih elektronikus ügyintéző rendszere
2022. augusztus 2, kedd
2022. júniustól a Nébih ügyfelei elektronikusan adhatnak meghatalmazást több mint 340-féle agrárágazati és élelmiszerlánc-felügyeleti ügy intézésére. A teljesen papírmenetes folyamat népszerűségét jól mutatja, hogy a bevezetés óta eltelt egy hónapban az elektronikusan rögzített meghatalmazások száma meghaladta az ezret.
Az online szakmai ügyintézés egyik leggyakoribb nehézsége napjainkban, hogy használatához sokszor még papíralapú nyomtatvány kitöltésével és kölcsönös aláírásokkal kell feljogosítanunk hozzáértő segítőnket a képviseletre. E nehézséget sikerült nemrég kiváltania a Nébih-nek az elektronikus meghatalmazás lehetőségének bevezetésével.
A hivatal ügyfelei a jövőben már az ügyintézéshez szükséges meghatalmazásokat is teljeskörűen online intézhetik, az alábbi egyszerű folyamat végigvitelével:
- Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
- Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
- Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
- Hozzon létre „Új meghatalmazást”.
- Adja meg meghatalmazottja adatait.
- A több mint 340-féle ügytípusból válassza ki, mely ügyben/ügyekben járhat el Ön helyett a kiválasztott meghatalmazott.
- Véglegesítse a meghatalmazást.
- Kész! A meghatalmazás azonnal felhasználható, meghatalmazottja elindíthatja az ügyintézést.
A könyvelők is segíthetik megbízójukat a meghatalmazás kezelésében az új rendszernek köszönhetően. Ennek lépései:
- Látogasson el a Nébih Ügyfélprofil Rendszerének oldalára.
- Lépjen be, azonosítsa magát ügyfélkapus felhasználónevével és jelszavával.
- Válassza a Meghatalmazás menüpontot.
- Hozzon létre „Új meghatalmazást”.
- Adja meg meghatalmazója adatait – legyen szó cég, szervezet vagy akár személy képviseletéről.
- Válassza ki, mely ügyben/ügyekben járna el Ön a kiválasztott meghatalmazó helyett.
- Véglegesítse a meghatalmazást.
- Az aktiváláshoz meghatalmazójának a Nébih Ügyfélprofil Rendszerben el kell fogadnia a meghatalmazást.
A meghatalmazás rögzítéséről, aktiválásáról, törléséről a meghatalmazó és a meghatalmazott egyaránt rendszerüzenetet kap az ügyfélkapus (KÜNY) tárhelyére. Amennyiben a meghatalmazott által rögzített meghatalmazást több, mint 60 napig sem elektronikusan, sem papíralapon nem hagyja jóvá a meghatalmazó, a rendszer a rögzített rendelkezést automatikusan törli, amelyről ugyancsak értesítést kap mindkét fél a tárhelyére.
Fontos megjegyezni, hogy
- az új, elektronikus lehetőség bevezetése a korábban rögzített meghatalmazásokat nem érinti, nem kell megismételni azokat;
- Rendelkezési Nyilvántartásban rögzített – azonos ügykörben tett – nyilatkozat mellett nem kell külön meghatalmazást adni;
- ha valaki rendelkezik cégképviseleti jogosultsággal, annak nincs szüksége külön meghatalmazásra.