Vissza

Vállalkozói információk - termékvisszahívás

Vállalkozói információk

A jelenlegi előírások szerint, ha az élelmiszer-vállalkozás okkal feltételezi, hogy

  • az élelmiszer - amelyet behozott, előállított, feldolgozott, gyártott vagy forgalmazott - nem felel meg az élelmiszer-biztonsági követelményeknek, és
  • már kikerült az élelmiszer-vállalkozás közvetlen ellenőrzése alól, akkor

az élelmiszer-vállalkozásnak haladéktalanul kezdeményeznie kell az élelmiszer forgalomból való kivonását, vásárlóktól történő visszahívását és erről tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet.

Amennyiben a forgalomba hozott élelmiszer ártalmas lehet az egészségre, haladéktalanul tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet és közölni kell a megtett intézkedéseket is.

A Nébih a vállalkozások ilyen irányú tájékoztatóit a termekvisszahivas@nebih.gov.hu e-mail címre vagy az alábbi linken elérhető űrlap kitöltésével várja.

Fontos, hogy az alábbi adatokat mindenképpen tartalmazza a bejelentés:

  • termék pontos neve,
  • probléma jellege,
  • a termék egyéb azonosítói (LOT szám, lejárati idő, kiszerelés, stb.),
  • fotó a termékről,
  • tervezett intézkedések,
  • tervezett vásárlói tájékoztatás (honlaphír esetén link megadása).

Az élelmiszerlánc valamennyi vállalkozója (pl. takarmány-előállító, -forgalmazó, állatgyógyászati termék gyártó, növényvédőszer-forgalmazó) tehet bejelentést a fenti e-mail címen termékvisszahívás esetén.

Kapcsolódó jogszabályok:
2008. évi XLVI. törvény 22. § (3) és (4) bekezdése
178/2002/EK európai parlament és tanácsi rendelet 19. cikk