Ügyfélszolgálat
Nébih elérhetőségek
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal kiemelt elérhetőségei
-
Általános ügyfélszolgálat
Telefon: 06-1/ 336-9009
Fax: 06-1/336-9479
E-mail: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu
Levelezési cím: 1525 Budapest Pf.: 30.
Ügyfélkapcsolati vezető: Pauló Katalin-
Zöldszám
Telefonszám: 06-80/263-244
-
Nébih Navigátor - ingyenes Zöldszám telefonos alkalmazás
-
Központi telefonszám
Telefon: 06-1/336-9000
-
Ellenőrzött bejelentés megtétele
E-mail: szakterületenként eltérő
-
Belföldi jogsegélykérés
E-mail: jogsegely@nebih.gov.hu
-
Integritás tanácsadó
E-mail: integritas@nebih.gov.hu
-
Elkülönített visszaélés-bejelentési rendszer
A Nébih elkülönített visszaélés-bejelentési rendszerrel segíti 2023. július 24-től a bejelentések megtételét.
A hivatal az új rendszert a hatályos jogszabályokban1,2 foglaltaknak megfelelően hozta létre. Az egységes nyomtatvány és elérhetőség segítségével a jogellenes vagy jogellenesnek feltételezett cselekményre, illetve mulasztásra, valamint egyéb visszaélésre vonatkozó információk bejelentésére van lehetőség.
A bejelentési rendszerre vonatkozó tájékoztató, valamint a bejelentés megtételét segítő mintanyomtatvány:
• Tájékoztató (pdf)
• Bejelentés elkülönített visszaélés-bejelentési rendszerbe (minta, docx)Hivatkozott jogszabályok:
1 A panaszokról, a közérdekű bejelentésekről, valamint a visszaélések bejelentésével összefüggő szabályokról szóló 2023. évi XXV. törvény
2 Az elkülönített visszaélés-bejelentési rendszer létrehozására köteles kormányzati szervek kijelöléséről szóló 225/2023. (VI. 8.) Korm. rendelet
-
-
Customer Service
E-mail: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu
Address: H-1525 Budapest Pf.: 30., Hungary -
E-ügyintézés
-
Felügyeleti díj ügyfélszolgálat
Telefon: 06-1/336-9024
Fax: 06-1/336-9230
E-mail: felugyeletidij@nebih.gov.hu
Levelezési cím: 1525 Budapest Pf.: 121.További információ az élelmiszerlánc-felügyeleti díjról
Felügyeleti díjjal kapcsolatos kérdéseit elküldheti hivatalunknak űrlapunk segítségével.
-
Közérdekű adatigénylés
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények tekintetében illetékes szervezeti egység elérhetősége (postacíme, földrajzi helye, telefonszáma, telefaxszáma, elektronikus levélcíme):
Információs jogokkal foglalkozó személy neve: Pauló Katalin - Nébih Nyilvántartási és Felügyeleti Díj Igazgatóság Ügyfélszolgálati Osztály
Postacím: 1525 Budapest, Pf. 30
1143 Budapest, Tábornok u. 2.
telefon: 06-1/336-9000
fax: 06-1/336-9230
e-mail: ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu-
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje
A hivatal belső szabályzatának* megfelelően a közérdekű adat iránti igény fogadása, valamint annak Nébih-en belüli koordinálása az Ügyfélszolgálati Osztály feladatkörébe tartozik.
Közérdekű adat iránti igény a Nébih ügyfélszolgálatának fenti elérhetőségein nyújtható be.
A hivatalon belüli ügyintézési rendjére az alábbiak vonatkoznak:- Az Ügyfélszolgálati Osztály a beérkezett adatigénylést első lépésként haladéktalanul – szükség esetén az adatkör szerint érintett szervezeti egység bevonásával – aszerint vizsgálja meg, hogy a Nébih kezelésében lévő adatra vonatkozó-e.
- Amennyiben az adatigénylés nem egyértelmű, az ügyfélszolgálat haladéktalanul – legalább 8 napos határidővel – írásban jelzi az igénylőnek, hogy az adatigény pontosítására van szükség.
- Az adatigénylés pontosítására való felhívástól az igénylő válaszának beérkezéséig eltelő időtartam nem számít bele a ‒ teljesítésre rendelkezésre álló ‒ határidőbe.
- A Nébih köteles felhívni az igénylő figyelmét arra, hogy amennyiben az adatigénylés pontosítására való felhívásra a megadott határidőn belül nem ad választ, az adatigénylést a hivatal visszavontnak tekinti.
- Abban az esetben, ha az igényelt adatokat nem a Nébih kezeli, az ügyfélszolgálat az adatigénylést haladéktalanul ‒ de legkésőbb 8 napon belül ‒ megküldi az adatot kezelő illetékes szerv részére az igénylő egyidejű írásbeli tájékoztatása mellett.
- Hogyha az adatot kezelő illetékes szerv nem állapítható meg, Az ügyfélszolgálat értesíti erről az adatigénylőt.
- Amennyiben az adatigénylés olyan közérdekű adat megismerésére irányul, amelyet a Nébih a hivatalos honlapján korábban már közzétett, az ügyfélszolgálat erről a tényről – a fellelhetőség megjelölésével együtt – tájékoztatja az igénylőt.
- A névtelen, illetve az igénylő elérhetőségét nem tartalmazó adatigénylések teljesítése mellőzendő.
- Az ügyfélszolgálat az adatigénylést ‒ elektronikus úton ‒ haladéktalanul megküldi az illetékes szervezeti egységnek, aki a beérkezést követő lehető legrövidebb idő alatt ‒ de legfeljebb 15 napon belül ‒ az ügyfélszolgálat útján ‒ teljesíti azt.
- Olyan esetekben, amikor az adatigénylés jelentős terjedelmű, illetve nagyszámú adatra vonatkozik, vagy teljesítése a munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár, a határidő egy alkalommal 15 nappal meghosszabbítható. Az adott szervezeti egység vezetője az igénylőt a határidő meghosszabbításáról ‒ az adatigénylés beérkezését követő 15 napon belül ‒ az ügyfélszolgálat útján tájékoztatja.
- Az adatigénylés teljesítése mellőzendő, amennyiben egy éven belül, ugyanazon igénylő, azonos adatkörre irányulóan nyújt be igénylést, melyekben változás nem állt be. A teljesítés megtagadásáról az érintett szervezeti egység vezetője az igénylőt ‒ az ügyfélszolgálat útján ‒ írásban értesíti.
- Abban az esetben, ha az igénylő az adatokat betekintés útján kívánja megismerni, vagy a másolatokat személyesen kívánja átvenni, az adott szervezeti egység ‒ az ügyfélszolgálat útján ‒ felveszi a kapcsolatot az igénylővel időpont egyeztetése céljából.
- Amennyiben a közérdekű adatot tartalmazó dokumentum az igénylő által meg nem ismerhető adatot is tartalmaz, azt a másolaton felismerhetetlenné kell tenni.
Hivatkozott szabályzat:
* 11_2015 elnöki utasítás - közérdekű adatok megismerés rendje
-