Nébih Zöldszám
Nébih ZöldSzám az élelmiszer-biztonságért
Sok vásárló nem tudja, hová forduljon, ha élelmiszer-biztonsági szabálytalanságot észlel. A Nébih ingyenes ZöldSzámán bejelentheti, ha vásárláskor olyan szabálytalanságot tapasztal, amely veszélyeztetheti az élelmiszert.
Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében Önt is arra ösztönözzük, hogy segítsen az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében! Tegyen bejelentést, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. A konkrét élelmiszer-biztonsági probléma bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék.
A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja és, amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap. (Felhívjuk a figyelmet, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.)
Mikor hívható a Nébih ingyenes ZöldSzáma?
A nap 24 órájában hívható a ZöldSzám. Munkatársaink személyesen a következő időpontokban veszik fel a bejelentéseket: hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken pedig 8:00-tól 14:00 óráig. Munkaidőn kívül üzenetrögzítő rögzíti a hívásokat. A bejelentéseket vagy a területileg illetékes megyei kormányhivatalok felé továbbítjuk, vagy (amennyiben indokolt) a Nébih szakemberei vizsgálják ki.
A szabálytalanság megszüntetésével megelőzhető egy esetleges súlyosabb probléma. A lakossági bejelentések elősegítik, hogy Önök ellenőrzött és biztonságosan fogyasztható élelmiszerekkel találkozzanak az üzletekben.
Nébih Zöldszám az élelmiszer-biztonságért (videó)
Hogyan érhet még el minket?
A Nébih ZöldSzám a zoldszam@nebih.gov.hu email címen valamint a hivatal Navigátor nevű applikációjából is elérhető. Az android és IOS rendszerű telefonokra egyaránt letölthető, ingyenes alkalmazás segítségével a telefonos bejelentésen kívül igénybe veheti például a hangalapú, a fényképes és az email-es bejelentés lehetőségét, eltárolhatja korábbi bejelentéseit, továbbá az élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos aktuális híreket is rendszeresen olvashatja. A Navigátorról bővebben itt olvashat.
Milyen adatokra lesz szükség?
Adja meg a vásárlás helyét, az üzlet címét és nevét, a termék nevét, és azt, hogy mikor vásárolta a problémás árut, vagy mikor tapasztalta az üzletben a szabálytalanságot! Ha csomagolt élelmiszerről van szó, a gyártó pontos megnevezésére, a termék minőségmegőrzési idejére és a termék gyártási számára is szükség lesz.
__________________________________
Rókát látott? Gyanakodjon a veszettségre, ha a róka
- megtámadta Önt vagy háziállatát
- túlzottan barátságos (tapssal, rákiáltással sem lehet elzavarni)
- elhullott.
További információk a veszettsegmentesites.hu oldalon.
__________________________________