Már letölthetők a „Zöldségpalánta leltár” és „Éves bejelentőlap 2022” űrlapok
Felhívjuk az engedélyes zöldségpalánta szaporítóanyag-előállítók és -forgalmazók figyelmét, hogy tevékenységüket évente január 15-ig, önállóan kell bejelenteniük.
Amint azt tavaly decemberi levelünkben már jeleztük, a Nébih a továbbiakban nem küldi meg az űrlapokat az ügyfelek részére, hanem azokat önállóan kell letölteni a Nébih honlapjáról, és kitöltve, aláírva, a vonatkozó jogszabályban megadott határidőig visszaküldeni.
Felhívjuk a figyelmüket, hogy jogszabály módosítás miatt a dughagyma és fokhagyma szaporítóanyagok szerződéses termeltetésére a továbbiakban nincs lehetőség. Mostantól a dughagymát és a fokhagymát eladás céljára kizárólag engedéllyel lehet termeszteni. Azoknak a szaporítóanyag-előállítónak, akik dughagymát vagy fokhagyma szaporítóanyagot forgalomba hozatal céljából eddig szerződéses termeltetésben állítottak elő, tevékenységük végzéséhez engedélykérelmet kell benyújtaniuk a tevékenység helye szerinti, növénytermesztési hatáskörben eljáró megyei kormányhivatalhoz. Az engedélykérelem menetéről itt olvashat: https://portal.nebih.gov.hu/-/zoldsegpalanta-eloallito-es-forgalmazo-uzem-engedelyezese-teruletmodositas-adatmodositas-es-engedely-visszavonas-
Űrlapok letöltése
Az űrlapok letölthetők innen: https://portal.nebih.gov.hu/ugyintezes/noveny/nyomtatvanyok
A fenti felületen le kell görgetni a Kertészeti Szaporítóanyag Felügyelet, ezen belül a Dísznövény és zöldségpalánta, a Letölthető űrlapok engedéllyel rendelkező ügyfeleink részére, és alatta a Zöldségpalánta, dughagyma, fokhagyma szaporítóanyaggal kapcsolatos űrlapok címhez.
Itt egymás alatt találhatók az űrlapok az alábbi linken: https://portal.nebih.gov.hu/ugyintezes/noveny/nyomtatvanyok#Disznoveny_es_Zoldsegpalanta.
Érdemes megjegyezni, hogy ha egy „növényes” űrlapra van szükségük a honlapról, akkor azt mindig itt, a nyomtatványok menüpontban kell keresniük.
Elektronikus beküldés
A cégeknek és az egyéni vállalkozóknak az elektronikus ügyintézést kell választaniuk.
Az elektronikus beküldéshez a kitöltött és aláírt űrlapokat be kell szkennelni vagy le kell fényképezni, lementeni, azután a https://epapir.gov.hu/ felületen az űrlapok becsatolásával meg kell küldeni az alábbiak szerint:
Az ügyfélkapus azonosítás után, a felugró felületen (miután a cégek kipipálták a cégkapus beküldés négyzetet), a Kertészeti szaporítóanyag TÉMACSOPORT-ot, a Zöldségpalánta szaporítóanyag éves jelentés ÜGYTÍPUS-t és a Nébih-et, mint HIVATAL-t kell kiválasztani. Ezután lehetőség van egy rövid levél írására, valamint a digitalizált iratok feltöltésére és egy gombnyomással való beküldésére.
Javasoljukaz ügyfélkapun bejelölni az „értesítés küldése” gombot, így a rendszer automatikus üzenetet fog küldeni a feladást és letöltést igazoló nyugta tárhelyre érkezéséről.
Postai beküldés
Az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személyek (őstermelők) a kitöltött és aláírt űrlapokat postai úton is megküldhetik a megadott határidőig.
Postacímünk: Nébih, 1525 Budapest, Pf.: 30. - MGEI KSZFO
Felhívjuk ügyfeleink figyelmét, hogy az e-papír felület segítségével ügyeiket nagyon egyszerűen, gyorsan és biztonságosan intézhetik, mivel a levél és csatolmányai közvetlenül a Nébih iktatórendszerébe érkeznek, és a levél megérkezéséről igazolást kapnak.
Ügyfélkapu nyitását bármelyik kormányablakban lehet kérni, mindössze egy e-mail címre és egy személyi igazolványra van szükség hozzá.
További kérdés esetén forduljon a Mezőgazdasági Genetikai Erőforrások Igazgatóságához az mgei@nebih.gov.hu email címen.