null Adategyeztetési felhívás az új baromfi állatjóléti támogatás kapcsán

Adategyeztetési felhívás az új baromfi állatjóléti támogatás kapcsán

2022. október 26, szerda

Adategyeztetésre kéri a baromfitartókat a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) azzal a céllal, hogy a nemrég megjelent, új baromfi állatjóléti támogatás minden gazda számára elérhető segítséget jelentsen. Az adategyeztetés elsősorban a TIR-ben korábban rögzített információk ellenőrzését szolgálja, illetve az esetlegesen már elavult adatok frissítésére irányul. Az egyeztetés mielőbbi teljesítése a baromfitartók saját érdeke, hogy a hiányos vagy idejétmúlt adatok ne befolyásolhassák hátrányosan támogatási kérelmeik elbírálását!

A 2022. október 12-én megjelent VP3-14.1.4-22. kódszámú „Baromfi állatjóléti támogatás” felhívással Magyarország Kormánya vissza nem térítendő támogatásban részesíti azon baromfitartókat, akik az állatok jólétét szolgáló hatályos tartási és takarmányozási előírásokon túlmutató – a pályázati felhívásban meghatározott – kötelezettségeket vállalnak.

A felhívás egyik kiemelkedő, A) jelzésű célterülete az előírtnál nagyobb férőhely biztosítása az állatok számára. A kifizető ügynökség (Magyar Államkincstár) a fenti feltétel teljesülését a Baromfi Termék Tanács által igazolt maximálisan tartható állatlétszám, a Baromfi Információs Rendszerbe bejelentett szállítási adatok és a Tenyészet Információs Rendszerben (TIR) nyilvántartott tenyészetekhez tartozó kapacitás adatok alapján fogja ellenőrizni. 

Annak érdekében, hogy a TIR-ben nyilvántartott, esetlegesen már elavult vagy hiányos kapacitás adatok ne befolyásolják hátrányosan a kérelmek elbírálását, a Nébih arra kéri a baromfitartókat, hogy saját érdekükben előre ellenőrizzék, és szükség esetén frissítsék a TIR-ben szereplő adataikat! Fontos, hogy az adatbejelentést vagy adatmódosítást a támogatási kérelem benyújtását megelőzően kell megtenni, annak érdekében, hogy a benyújtás pillanatában már helyes kapacitás adatokat tartalmazzon a nyilvántartás!

A kapacitás adatok bejelentésével, ill. módosításával kapcsolatban az alábbiakra hívjuk fel figyelmüket:
-    Baromfitartó tenyészetek esetén a TIR-ben megadható kapacitás adatok az istálló hasznos m2, a kifutó/karám hasznos m2 és a ketrec hasznos m2
-    A kapacitás adatok a tartási helyekhez kötődnek, vagyis, ha egy tartási helyen több tenyészet van (több állattartó tart állatot) akkor a tartási helyen a rendelkezésre álló teljes kapacitás adatot kell bejelenteni az adott kapacitástípusra, ennek kapcsán tehát célszerű egyeztetni az érintett tartókkal.
-    A kapacitás értékek megadásakor kizárólag az állatok tartására ténylegesen rendelkezésre álló - az állatok számára hasznosítható - területet kell figyelembe venni és bejelenteni a TIR-be, az egyéb, kiszolgáló épületek, ill. épület részek területét nem. Ketreces tartás esetén a ketrecek össz. felületét kell megadni. (Az étkezési tojástermelés esetében 32/1999. (III. 31.) FVM rendelet 3. számú mellékletének 10.1. a) pontja szerinti tyúkonkénti legalább 750 négyzetcentiméter ketrecterület figyelembevételével.)
-    Külön felhívjuk a madárházas technológiával termelő tartók figyelmét arra, hogy ezen technológia esetén a hasznosítható alapterületnek az egyes szintekkel megnövelt értéket kell megadni. 
-    A kapacitás adatok módosítása a 2153-as Tartási hely és tartás módosító lapon lehetséges. A nyomtatvány és részletes kitöltési útmutató megtalálható a Nébih ENAR honlapon (https://portal.nebih.gov.hu/enar) a TIR menüpont alatt. A kapacitás adatok módosításakor a nyomtatványon a kapacitás érték mellett kötelező megadni a létesítés/változás dátumát, hogy a kapacitás mikortól változott meg a korábban bejelentett értéktől. A különböző időpontban bejelentett azonos kapacitástípusok nem adódnak össze, mindig az utoljára bejelentett érték kerül az adatbázisba. A nyomtatvány benyújtása (postázása) előtt a területileg illetékes ENAR koordinátorral/hatósági állatorvossal alá kell íratni, mert a bejelentés csak hatósági ellenjegyzéssel fogadható el. 

A bizonylat kitöltésével kapcsolatban segítséget kérhetnek az illetékes megyei ENAR ügyfélszolgálatoktól, vagy a Nébih ENAR Ügyfélszolgálattól a 06-1-336-9050 telefonszámon, míg írásban az enarufsz@nebih.gov.hu email címen.

Amennyiben rendelkeznek elektronikus ügyintézéshez szükséges hozzáféréssel, lehetőségük van a Nébih Ügyfélprofil Rendszerén (https://upr.nebih.gov.hu/login) keresztül is a tenyészetekben jelenleg nyilvántartott kapacitás adatok lekérdezésére, a felületen elérhető 1350-es Tenyészet Igazoló Lap lekérésével. 


Friss hírek

2024. március 18, hétfő

Módosult a termésnövelő anyagokat érintő rendelet

Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

Tovább >

2024. március 15, péntek

Az élelmiszer csak fogyasztóközpontú szemlélettel válhat valódi bizalmi termékké

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) megalapításakor a céljai közé emelte, és ennek megfelelően immár 12 éve töretlenül tesz a fogyasztók védelmének érdekében. A hivatal több mint egy évtizedes fáradhatatlan munkája során a feladatok meghatározásában és végrehajtásában mindvégig meghatározó volt a fogyasztó fókuszú szemlélet – emelte ki dr. Nobilis Márton államtitkár a hivatal megalapításának évfordulója kapcsán. Tudásban és tapasztalatban évről évre gyarapodva, a változó kihívásokhoz alkalmazkodva, de változatlan prioritásokkal folytatódik az élelmiszerlánc-biztonságért és az élelmiszer-minőségért végzett munka a magyar emberek érdekében, hangsúlyozta az államtitkár.

Tovább >