null Sikeres a minőségi alma vásárlására ösztönző kampány

Sikeres a minőségi alma vásárlására ösztönző kampány

Sikeres a minőségi alma vásárlására ösztönző kampány
2016. december 12., hétfő

Eredményesen zárult az almafogyasztást népszerűsítő héthetes kampány. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, az Agrármarketing Centrum, a Földművelésügyi Minisztérium, a FruitVeB, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal és hét kereskedelmi áruházlánc közös promóciója a kiváló minőségű hazai almára hívta fel a vásárlók figyelmét, megismertetve a gazdag fajtaválasztékot. A szervezők az adventi időszakban is alma vásárlására buzdítanak.

Az alma promóciós kampányban hét áruházlánc – az ALDI, az Auchan, a CBA, a Lidl, a METRO, a SPAR és a TESCO – vett részt. Az áruházláncok üzleteiben hét héten át, 2016. október 27-től december 10-ig kóstoltatták a minőségi, finom hazai almákat. Fontos, hogy a fogyasztók friss és jó minőségű hazai almát tudjanak vásárolni; a széles körű áruházlánci kóstoltatással pedig a hazánkban termesztett fő almafajtákat is megismerhették. A zöldségek és gyümölcsök, így az alma fogyasztása mind hazánkban, mind más országokban visszaesőben van, ami sajnálatos, hiszen az egészséges élet egyik alapfeltétele a vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban gazdag, kiegyensúlyozott táplálkozás. Ezért is fontos a fogyasztást ösztönző kampány.

Hazánk adottságai kiválóak a jó minőségű mezőgazdasági termékek előállításához, azonban a magyar gazdáknak minden évben az import áruk egyre nagyobb nyomásával kell szembesülniük – fogalmaz a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara. A hazai éves fejenkénti almafogyasztás néhány évtizede még közelítette a 30 kg-ot, ez napjainkra 15 kg/fő/évre csökkent. A kamara elkötelezett ennek növelésében, hiszen a mintegy 27 ezer hektáron termesztett alma hazánk legjelentősebb gyümölcse. A köztestület ezért is köszönetét fejezi ki a kampányban résztvevőknek, hiszen kiemelten fontosnak tartja, hogy a hazai termelésű, kiváló minőségű áruk eljussanak a fogyasztókhoz, a vásárlók tudatosan keressék azokat.

A magyar almatermelés jövője elsősorban az összefogáson múlik, amiben termelőknek, kereskedőknek, szakmai szervezeteknek, állami szereplőknek és a fogyasztóknak is megvan a maga szerepe – fogalmaz a Földművelésügyi Minisztérium. Ennek során fontos, hogy közös célokat tudjunk elfogadni, és azok elérése érdekében mindenki megtegye, ami rajta múlik. Kezdve a legegyszerűbben, hogy fogyasztóként együnk minél több almát, javítva egészségünket és egy kicsit hozzájárulva a termelők jövedelméhez is. Erre az ünnepek közeledtével mindenkinek lesz módja azzal, hogy a karácsonyi menü összeállítása során is találjunk alkalmat az alma fogyasztására – hangsúlyozza a tárca.

Az Agrármarketing Centrum az áruházi kóstoltatások mellett a Nyugdíjas Expón valamint az Újbor és Sajtfesztiválon, továbbá több kisebb vidéki rendezvényen is népszerűsítette az almafogyasztást. A kampány során az áruházakkal közösen közel 6 tonna alma fogyott, de a közvetlen fogyasztói elérések mellett médiakampánnyal is népszerűsítették az akciót. A kampány sikerét mutatja, hogy a fogyasztók kedvezően fogadták a promóciót, és sokan ennek hatására döntöttek arról, hogy ízletes, hazai alma is kerül a bevásárlókosárba.

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal ellenőrei a téli hónapokban kiemelten ellenőrzik az almaforgalmazás teljes vertikumát. A vizsgálatok a minőségre, a jelölésre, a nyomon követhetőségre és az élelmiszerbiztonsági követelmények betartására egyaránt kitérnek. Eddig több mint 200 forgalmazónál csaknem 350 tétel vizsgálatára került sor, mintegy 27,5 tonna almával volt probléma és 800 ezer forint bírságot szabtak ki az ellenőrök. Az adatokból látszik, hogy a kereskedőknek nagyobb figyelmet kell fordítaniuk a helyes jelölésre és a gondos árukezelésre.

A FruitVeB örömmel vett részt a nagyszabású kampányban, mert céljaival összhangban elkötelezett a hazai termékek népszerűsítésében, az egészséges táplálkozás terjesztésében. Mint fogalmaznak, sikeresnek tekintik a kampányt azért is, mert a vásárlók egyre nagyobb hányada célzottan keresi az egyes almafajtákat, mivel megismerte azok jellemző tulajdonságait és felhasználásuk gazdag tárházát. A kampány sikerét mutatja, hogy egyre többen keresik az almát különféle feldolgozott formában is, növekszik a szárítmányok, levek és almával készült ételkülönlegességek iránti igény is. A karácsonyi ünnepek közeledtével remélik, hogy az alma mellett egyre több olyan friss és feldolgozott hazai zöldség és gyümölcs kerül az ünnepi asztalra, melyet a termelők gondos munkával, hozzáértéssel állítottak elő annak érdekében, hogy minden család asztalára egészséges és tápláló étel kerüljön.


Friss hírek

Az idei évtől már a torma felvásárlására irányuló szerződéseket is kötelező írásba foglalni
2021. július 23., péntek

Az idei évtől már a torma felvásárlására irányuló szerződéseket is kötelező írásba foglalni

A meggy és az alma mellett idén már a torma felvásárlására is kötelező szerződést kötni. A Magyarországon megtermelt torma felvásárlásához szükséges szerződéseket 2021. augusztus 1-jéig írásba kell foglalni, melynek a felvásárolni kívánt torma teljes mennyiségét le kell fednie. A szerződéskötési kötelezettség betartását a hatóság ellenőrzi. Ez alól akkor van kivétel, ha a tormát közvetlenül a fogyasztónak vagy a nagybani piacon értékesítik.

Tovább >

Afrikai sertéspestis kampány: még több országban hívja fel a figyelmet az EFSA
2021. július 22., csütörtök

Afrikai sertéspestis kampány: még több országban hívja fel a figyelmet az EFSA

Az EFSA (Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság, European Food Safety Authority) további kilenc országra, köztük Magyarországra is kiterjeszti az afrikai sertéspestis (ASP, African Swine Fever) Európai terjedésének megállítása érdekében indított kampányát.

Tovább >