Megkezdődött az adatszolgáltatás az önkormányzatok szociális célú tüzelőanyag vásárlásához
A 46/2014. (IX. 25.) BM rendelet alapján az 5000 fő lakosságszámot meg nem haladó települések önkormányzatai szociális célú tűzifavásárláshoz kiegészítő támogatásra pályázhatnak. A pályázat feltétele, hogy a tűzifát biztosító erdőgazdálkodók az erdészeti hatóság által vezetett közhiteles Erdőgazdálkodói Nyilvántartásban bejegyzett erdőgazdálkodóként szerepeljenek.
Az adatszolgáltatásra kötelezett hatóság, az Erdőgazdálkodói Nyilvántartás vezetője, a NÉBIH Erdészeti Igazgatóság. Az erdészeti hatóság a kérelem beérkezésétől számított három napon, belül szolgáltatja a kért adatokat. Az önkormányzatok az adatokat az erdészeti hatóságtól költségmentesen, az ügyintézési idő lerövidítése érdekében elektronikus levélben kapják meg.
Az adatok kiadása a fűtés idény beköszöntével, november hónap elején kezdődött meg. Már eddig mintegy száz önkormányzat kereste meg a NÉBIH Erdészeti Igazgatóságot. A kérelmek jelentős része az állami erdőgazdaságokra vonatkozik, a programban a magán erdőgazdálkodók eddig kisebb számban érintettek.
NÉBIH Erdészeti Igazgatóság