Uniós forrásból fejlesztette élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszerét a NÉBIH
Sikeresen befejeződött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) EKOP-2.A.2-2012-2012-0005” azonosító számú fejlesztési projektje, melynek célja az élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszer kiépítése, az élelmiszer- és takarmányipari vállalkozókkal kapcsolatos eljárások heterogenitásának felszámolása, azok elektronizáltságának javítása volt.
Az élelmiszerlánc-felügyeleti információs rendszer (FELIR) kifejlesztésével megvalósult az aktív élelmiszerlánc szereplők azonosítása, a rájuk vonatkozó adatok egységes kezelése, valamint a felügyeleti díj beszedésének támogatása és egy átfogó ellenőrzési rendszer kiépítése. A korábbi nyilvántartásba vételi folyamatok nem voltak egységesek, ezért az ügyfelek nehezebben juthattak információkhoz, emellett a hatóság ellenőrzési és mintavételi tevékenységét is bonyolultabb volt összehangolni.
A projekt elsődlegesen az élelmiszerlánc-felügyeleti nyilvántartási, díjbevallási és ellenőrzési rendszerek kialakításra irányult, melyek segítségével a vállalkozók elektronikusan is intézhetik ügyeiket és hozzáférnek a hivatal által nyilvántartott releváns adataikhoz.
A kidolgozásnál a hivatal munkatársai figyelembe vették a növekvő felhasználói igényeket és a költséghatékonyságot is. A javuló hatósági felügyeletnek köszönhetően a feketegazdaság felszámolásáért végzett munka is hatékonyabbá válik.
Rendszerszervezési és Felügyeleti Igazgatóság
Letölthető anyag
Jogszabályi keretek összefoglalása