null Hogyan védekezzünk a csalók ellen tűzifavásárláskor?

Hogyan védekezzünk a csalók ellen tűzifavásárláskor?

Hogyan védekezzünk a csalók ellen tűzifavásárláskor?
2020. január 15, szerda

A hatósági próbavásárlások, valamint a fogyasztóktól kapott jelzések alapján a Nébih folyamatosan gyűjti és elemzi a tűzifavásárlások kapcsán észlelt jogszerűtlenségeket. A hivatal EUTR szakemberei összegyűjtötték azokat a hasznos tanácsokat (köztük a vásárláshoz javasolt kérdéseket), amelyekkel a vásárlók elejét vehetik az őket sújtó visszaéléseknek.

A Nébih tapasztalatai szerint a tűzifavásárlók elsősorban a helyi újságok hirdetési rovataiból, illetve az internetes fórumokról gyűjtik össze a rendkívül előnyösnek tűnő ajánlatokat. Sajnos országszerte számos olyan visszaélés történik, amikor az eladók az emberek jóhiszeműségére alapozva csalják ki a tüzelőre félretett pénzt, csalódottságot, szomorúságot, bosszúságot és hideget hagyva maguk mögött.

Mivel a hatóság ellenőrei nem lehetnek jelen minden egyes vásárlásnál, fontos, hogy a lakosság eleve körültekintően és felelősségteljesen járjon el a tüzelőanyag megrendelésekor. A Nébih EUTR szakemberei által összeállított cikk csokorba szedi a legfontosabb információkat, többek között, hogy hogyan működik egy tisztességes erdőgazdálkodó vagy kereskedő. Továbbá instrukciókat ad ahhoz is, hogy milyen ellenőrző kérdéseket érdemes – a vásárlást megelőzően – feltenniük a vásárlóknak a kiválasztott kereskedők felé.

A tűzifavásárlást segítő tanácsokat alábbi cikkünkben olvashatják:
Jótanácsok a tűzifavásárláshoz az átverések elkerülése érdekében


Friss hírek

A „chia mag” (aztékzsályamag) forgalmazásának szabályai
2020. július 3, péntek

A „chia mag” (aztékzsályamag) forgalmazásának szabályai

Az utóbbi évek egyik slágerterméke, a „chia mag” (aztékzsályamag) az Európai Unióban új élelmiszernek (novel food) minősül, ezért kizárólag az új élelmiszerekre vonatkozó előírásoknak megfelelően forgalmazható. Az alábbiakban összefoglaljuk az aztékzsályamag forgalmazásának aktuális speciális feltételeit.

Tovább >

Július 1-től Nébo segíti a Nébih ügyfélszolgálati munkáját
2020. július 1, szerda

Július 1-től Nébo segíti a Nébih ügyfélszolgálati munkáját

2020. július 1-ével elstartolt a Nébih chat alkalmazása: Nébo, a chatbot. Nébo a hét minden napján, napi 24 órában válaszol a hivatalt a Facebook Messenger felületen felkereső ügyfelek kérdéseire, fogadja az élelmiszerlánc-biztonsági bejelentéseket.

Tovább >