Az őstermelők már saját maguk is létrehozhatják hatósági bizonyítványukat
A Nébih legújabb ügyfélbarát fejlesztése lehetővé teszi, hogy a termelők mostantól őstermelői tevékenyégük igazolását saját maguk létrehozzák az e-ŐCSI-ben. A néhány egyszerű lépéssel generált dokumentum egyenértékű a papíralapon előállított igazolással. Az új funkció nem csak jelentős könnyítést nyújt az agrár- és vidékfejlesztési pályázatok dokumentumcsomagjának összeállításában, de alkalmas lehet bármilyen intézmény felé történő őstermelői tevékenység igazolásához.
A Nébih fejlesztésével az idei évtől az őstermelői tevékenységet igazoló hatósági bizonyítványt a gazdálkodók már néhány gombnyomással előállíthatják maguknak az elektronikus őstermelői nyilvántartásból (e-ŐCSI).
Az őstermelőknek a Nébih ügyfélportál felületén keresztül az e-ŐCSI-be belépve a hatósági bizonyítvány igénylését kell kiválasztaniuk. Az önkiszolgáló funkciónak köszönhetően a felületen mindössze két információt szükséges megadni, ezt követően pedig automatikusan létrejön a minősített digitális aláírással ellátott igazolás, mely a későbbiekben is bármikor letölthető, illetve újra generálható.
Fontos hangsúlyozni, hogy az elektronikus funkcióval kiállított hatósági bizonyítvány egyenértékű a papíralapon előállított igazolással.
Az igazolás igénylésével kapcsolatos további kérdések esetén a Nébih mgei@nebih.gov.hu, valamint a 06/1-336-9013 elérhetőségein kérhető segítség.
Útmutató az automatikus őstermelői hatósági bizonyítvány generátor használatához (pdf)