A eu projekt cimkéjű tartalom.

Reinforced Consumer Rights for Enhanced Food Safety and Quality

Reinforced Consumer Rights for Enhanced Food Safety and Quality

2019. június 17, hétfő

National Food Chain Safety Office started a consumer protection programme on August 1 2018 under the project title “811235 - RCR-EFSQ – CONS-CPC-JA”. 

Project subject: Financial contributions to joint actions to improve the cooperation between authorities responsible for the enforcement of consumer protection laws
Project number: 811235 - RCR-EFSQ – CONS-CPC-JA
Duration: 01.08.2018– 31.07.2021 (36 month)
Budget: 173,554 EUR with 50% EU grant by EC CHAFEA (Consumers, Health, Agriculture and Food Executive Agency)

The 3-year long project was co-financed by the EC CHAFEA and is dealing with food quality. Protecting consumer rights in the area of ​​food safety and quality is a top priority for NFCSO; therefore, within the framework of the project, the quality of food marketed under the same brand name is examined in the EU within and outside the country borders. Furthermore, we aim to improve the e-commerce control system for the widespread online food purchases while understanding and continuously informing consumers. The basic objective of the project is to enhance cooperation between the authorities involved in consumer protection at both national and international levels.

Working groups

  • WP1: Project coordination
  • WP2: Dual quality – analysis of the phenomenon, formulation of recommendations for the creation of legal regulation
  • WP3: E-commerce – development of official control system (guidelines and methodology)
  • WP4: Communication – communication to the public, education, awareness-raising, cooperation between authorities involved in consumer protection

Magyar változat


Friss hírek

2024. június 4, kedd

Közlemény elveszett „zöld könyvről” (2024.06.04.)

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

2024. június 4, kedd

Közlemény elveszett „zöld könyvről” (2024.06.04.)

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

Átlagos (0 Szavazatok)

RCR-EFSQ: fogyasztóvédelmi projekt a kettős minőség és az e-kereskedelem területén

RCR-EFSQ: fogyasztóvédelmi projekt a kettős minőség és az e-kereskedelem területén

2019. június 17, hétfő

2018. augusztus 1-én vette kezdetét az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi szervezetének (CHAFEA) támogatásával megvalósuló RCR-EFSQ – CONS-CPC-JA 811235 kódszámú, élelmiszerminőséggel foglalkozó, 3 éves fogyasztóvédelmi projektünk. 

Projekt címe:  Reinforced Consumer Rights for Enhanced Food Safety and Quality (RCR-EFSQ)
Projekt kód: 811235 - RCR-EFSQ – CONS-CPC-JA
Projekt tárgya: A fogyasztóvédelmi hatóságok közötti együttműködés javítását elősegítő pénzügyi hozzájárulások
Időtartam: 2018. augusztus 1. – 2021. július 31. (36 hónap)    
Költségvetés: 173.554 euro, 50%-os EU támogatásával az Európai Bizottság fogyasztóvédelmi szervezetén (CHAFEA) keresztül

Az élelmiszerbiztonság- és minőség területén a fogyasztói érdekek védelme a hivatalunk kiemelt feladata, így a projekt keretében az EU területén azonos márkanév alatt forgalmazott élelmiszerek minőségét vizsgáljuk az országhatáron belül és azon kívül, továbbá fejleszteni kívánjuk az egyre elterjedtebb online élelmiszervásárlás ellenőrzési rendszerét, a fogyasztók véleményének megismerése és folyamatos tájékoztatása mellett.​ A projekt alapvető célkitűzése a fogyasztóvédelemben érintett hatóságok közötti együttműködés fokozása mind hazai, mind nemzetközi szinten.

Munkacsoportok

  • WP1: Projektkoordináció
  • WP2: Kettős minőség – a jelenség elemzése, ajánlások megfogalmazása a jogi szabályozás megteremtéséhez
  • WP3: E-kereskedelem – hatósági ellenőrzési rendszer fejlesztése (útmutatók, módszertan)
  • WP4: Kommunikáció – kommunikáció a lakosság felé, oktatás, szemléletformálás, együttműködés a fogyasztóvédelemben érintett hatóságok között

English version


Átlagos (0 Szavazatok)

Intelligens elemző rendszerrel erősíti ellenőrzéseit a Nébih

Intelligens elemző rendszerrel erősíti ellenőrzéseit a Nébih

2017. február 28, kedd

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökséggel konzorciumban 3,820 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyert a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukció keretében, amelyből tovább erősíti az eszköztárát az illegális tevékenységet végzők kiszűréséhez. Ebben kulcsfontosságú szerepe lesz az Intelligens Élelmiszerlánc-biztonsági Elemző Rendszer (Intel) kifejlesztésének és felhasználásának. 

A 2016 februárjában indult projekt keretében a komplex rendszer fejlesztése és tesztelése folyamatosan zajlik, várhatóan 2018. novemberben fejeződik be. Egyes részeit már hamarabb is használni fogják. Egyebek között bővítik az eszközparkot, annak érdekében, hogy az információkat hatékonyabban tudják feldolgozni, kockázati elemzési rendszert alakítanak ki, javítják a láncszintű elemezhetőséget, és az ügyféloldali folyamatokat elektronizálják. Zarka Péter osztályvezető ezen a rendezvényen az újdonságok között említette a keresztellenőrzéseket. Például az ekáer-ben rendelkezésre állnak adatok a termeléshez használt alapanyagok mennyiségéről, az ebből előállított késztermék mennyisége alapján lehet következtetni, hogy felhasználtak-e illegális alapanyagot. Az Intellel a hatóság képes lesz nyomon követni az állatokat az egyes állattartó telepeken, vagy azok között, ahogy az állati eredetű melléktermékeket és a járványügyi intézkedéseket is - sorolta.

2017. február 28-án tartották a projektindító rendezvényt, ahol Oravecz Márton a Nébih elnöke mutatta be a tervezett rendszert. Hozzátette: az intelligens adatelemzés hatékonyabb élelmiszerlánc-felügyeletet tesz lehetővé, az Intellel a hivatalhoz beérkező számos adatból, sokrétű információból adatbányászattal szűrik ki a jogsértéseket. Ismertetése szerint az új fejlesztéssel egy-egy járvány esetén is hatékonyabban, gyorsabban tud fellépni a hivatal, ahol több elektronikus eljárás kezdeményezhető. A kockázatok megelőzése, kezelése érdekében átfogó, költséghatékony kockázatelemzési rendszert alakítanak ki. A rendszer kialakítása során a meglévő rendszereket is korszerűsítik, továbbfejlesztik - ismertette.

A projekt címe: Intelligens élelmiszerlánc-biztonsági elemző rendszer létrehozása (röviden: Intel)

A projekt a Széchenyi 2020 program részeként valósul meg.

A projektről bővebb információ: portal.nebih.gov.hu  

Kapcsolódó anyag:
közlemény letölthető formában
A képek letölthető formában



Átlagos (0 Szavazatok)

A NÉBIH kapcsolódik a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez

A NÉBIH kapcsolódik a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez

2015. március 20, péntek

Befejeződött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) „EKOP-2.A.3-2013-2014-0002” azonosító számú projektje, melynek során a hivatal megteremtette a kapcsolódás lehetőségét a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER). A fejlesztés révén a hivatal ügyfelei több új elektronikus fizetési lehetőséget is igénybe vehetnek a jövőben.

A „NÉBIH kapcsolódása a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez” elnevezésű projekt célja, hogy a hivatal ügyfelei számára újabb elektronikus fizetési megoldásokat nyújtson az eddigi lehetőségek megtartása mellett. A fejlesztések eredményeként három lehetőséggel bővülnek a fizetési módok:

  • Bankkártyás fizetés POS (point of sale) terminálon keresztül;
  • Internetes bankkártyás fizetés (VPOS – virtual point of sale);
  • Házibank fizetési mód.

A csatlakozással lehetővé válik az elektronikus fizetés az intézmény informatikai rendszerei esetében. A fejlesztés megfelelően kiszolgálja a különböző szakrendszerek igényeit, továbbá kellő rugalmasságot biztosít a számos szakrendszerrel és különálló gazdálkodási rendszerrel rendelkező NÉBIH számára. A banki kapcsolatok és a technológia megoldások szempontjából az elektronikus fizetési módok konszolidációja is megvalósul.

Az EFER a közigazgatási elektronikus ügyintézés érdekében tett törekvésekhez illeszkedően nyújt elektronikus fizetési szolgáltatást. A rendszer lehetővé teszi az egy ügyhöz tartozó, több jogcímen fizetendő tételek egy tranzakcióval történő fizetését, és elvégezi az elszámolást a célszámlák irányába. Emellett előállítja az utalási megbízás analitikáját is, melyet átad a csatlakozó szervezet részére és végül elvégzi a tranzakciós díjelszámolást.

 


Friss hírek

2024. június 27, csütörtök

A Nébih számít a lakosság véleményére a talajvédelmi kérdőívben

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) talajvédelmi törekvése, hogy bemutassa a lakosságnak hazánk talajainak sokszínűségét, a talajművelési és tápanyag-gazdálkodási szokásokat, valamint felhívja a figyelmet a talajegészség megőrzésének fontosságára. A hivatal a lakosság véleményét is várja: az érdeklődők a Nébih kérdőívét július 20-ig érhetik el.

Tovább >

2024. június 26, szerda

Július elsejétől a Nébih elektronikus felületén kell jelenteni a fásításban tervezett fakitermeléseket

2024. július 1-től a fásításban tervezett fakitermeléseket a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) elektronikus felületén kell bejelenteniük az érintetteknek.

Tovább >

Átlagos (0 Szavazatok)

A NÉBIH kapcsolódik a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez

A NÉBIH kapcsolódik a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez

2015. március 19, csütörtök

Befejeződött a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) „EKOP-2.A.3-2013-2014-0002” azonosító számú projektje, melynek során a hivatal megteremtette a kapcsolódás lehetőségét a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez (EFER). A fejlesztés révén a hivatal ügyfelei több új elektronikus fizetési lehetőséget is igénybe vehetnek a jövőben.

A „NÉBIH kapcsolódása a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez” elnevezésű projekt célja, hogy a hivatal ügyfelei számára újabb elektronikus fizetési megoldásokat nyújtson az eddigi lehetőségek megtartása mellett. A fejlesztések eredményeként három lehetőséggel bővülnek a fizetési módok:

  • Bankkártyás fizetés POS (point of sale) terminálon keresztül;
  • Internetes bankkártyás fizetés (VPOS – virtual point of sale);
  • Házibank fizetési mód.

A csatlakozással lehetővé válik az elektronikus fizetés az intézmény informatikai rendszerei esetében. A fejlesztés megfelelően kiszolgálja a különböző szakrendszerek igényeit, továbbá kellő rugalmasságot biztosít a számos szakrendszerrel és különálló gazdálkodási rendszerrel rendelkező NÉBIH számára. A banki kapcsolatok és a technológia megoldások szempontjából az elektronikus fizetési módok konszolidációja is megvalósul.

Az EFER a közigazgatási elektronikus ügyintézés érdekében tett törekvésekhez illeszkedően nyújt elektronikus fizetési szolgáltatást. A rendszer lehetővé teszi az egy ügyhöz tartozó, több jogcímen fizetendő tételek egy tranzakcióval történő fizetését, és elvégezi az elszámolást a célszámlák irányába. Emellett előállítja az utalási megbízás analitikáját is, melyet átad a csatlakozó szervezet részére és végül elvégzi a tranzakciós díjelszámolást.

 

Közreműködő szervezet:
Miniszterelnökség
Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztálya
Cím: 1077 Budapest, Wesselényi utca 20-22.
Tel.: +36 40 638-638
E-mail cím: palyazat@me.gov.hu

 

Projekt alapadatai:
Cím: A NÉBIH kapcsolódása a központi elektronikus fizetési és elszámolási rendszerhez
Azonosító: EKOP-2.A.3-2013-2014-0002
Támogatási összeg: 39,87 millió Ft
Kedvezményezett: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
Megvalósítás helyszíne: 1024 Bp, Keleti Károly u. 24.

 

 

 

 

 

 

 

Letölthető dokumetum
Jogszabályi keretek



 


Friss hírek

2024. június 4, kedd

Közlemény elveszett „zöld könyvről” (2024.06.04.)

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

2024. június 4, kedd

Közlemény elveszett „zöld könyvről” (2024.06.04.)

A Veszprém Megyei Kormányhivatal Növény- és Talajvédelmi Osztályának tájékoztatása.

Tovább >

Átlagos (0 Szavazatok)