null Szeretné, hogy gyermeke több zöldséget fogyasszon? Már a terhesség alatt is sokat tehet érte!

Szeretné, hogy gyermeke több zöldséget fogyasszon? Már a terhesség alatt is sokat tehet érte!

2026. május 29, péntek

Egy felmérés szerint a gyermekek pozitívabban reagálnak azokra az ételekre, melyeket édesanyjuk a terhesség alatt fogyasztott.

A Developmental Psychobiology tudományos folyóiratban megjelent nemzetközi tanulmány azt vizsgálta, hogy a csecsemők és a kisgyermekek hogyan reagálnak azokra a zöldségekre, melyeket édesanyjuk magzati korukban fogyasztott. 

A kutatás során egy csoport várandós nőnek kelkáposztaport, egy másik csoport tagjainak pedig sárgarépaport tartalmazó kapszulákat adtak. A zöldségkapszulák bevételét követően ultrahang segítségével vizsgálták a magzatok arckifejezését először a 32. és a 36. terhességi héten, majd a gyermekek reakcióit 3 hetes, illetve 3 éves korukban. Ehhez sárgarépa-, illetve kelkáposztaporba mártott nedves vattapálcikákat tartottak a gyermekek orra alá, a reakciókat pedig filmre vették és elemezték. A kutatók olyan arckifejezéseket kerestek, melyek „nevető arcként” vagy „síró arcként” írhatók le. A 3 éveseknél szignifikánsan kevesebb negatív arckifejezést regisztráltak annak a zöldségnek a szagára, amelynek a gyerekek a méhen belül ki voltak téve. A kutatók szerint az eredmények megerősítik, hogy a magzat már az anyaméhben érzékeli az édesanya étrendjének ízeit és illatait, és ez az élmény évekkel a születés után is pozitívan alakíthatja ízlésüket — írja az Euronews.


Friss hírek

2026. június 8, hétfő

Az élelmiszer-színezékek növelhetik a daganatos betegségek és a cukorbetegség kockázatát

Egy francia kutatócsoport nagyszabású vizsgálata szerint az élelmiszer-színezékek nagymértékű fogyasztása összefüggésbe hozható a 2-es típusú cukorbetegség és a daganatos betegségek fokozott kockázatával.

Tovább >

2026. június 5, péntek

Pozitív EFSA vélemény a kávé akrilamidtartalmát csökkentő enzimről

Az EFSA kedvezően értékelte az első olyan enzimet, amely csökkenti az akrilamid mennyiségét az instant kávékban és a kávépótlókban.

Tovább >