null Bevizsgálandó minták fogadásának rendje

Bevizsgálandó minták fogadásának rendje

Bevizsgálandó minták fogadásának rendje
2014. szeptember 24, szerda

A vér-, tej-, bélsár-, takarmány- és tamponminták átvétele a központi anyagátvevőben, a hullák átvétele a boncolók előterében történik.

Mintaátvétel:

Központi Anyagátvevő Budapest
Hétfőtől-csütörtökig: 700-1700
Pénteken: 700 – 1300

 

Debreceni és kaposvári telephely
Hétfőtől-csütörtökig: 800 – 1630
Pénteken:   800 – 1400

Munkaszüneti napokon 800-tól 1200-ig az ügyeletes végzi a mintaátvételt.

  1. Az Igazgatóságra a minták a külső megrendelőktől érkeznek. A megrendelő lehet az állami hatósági állategészségügyi szolgálat, vagy (a jogszabályi előírások alapján állatorvos közreműködésével) gazdálkodó szervezet, illetőleg magánszemély. Amennyiben a járványhelyzet azt indokolja, járványvédelmi okokból át kell venni a szabálytalanul küldött mintákat is.

  2. Az átvevő ellenőrzi a minta csomagolásának sértetlenségét, a kísérőirat meglétét és tartalmát. Jogszabálysértés, illetőleg egyéb hiányosság megállapítása esetén - a minta átvételével egyidejűleg - az összes lényeges körülményt és adatot tartalmazó feljegyzést készít, amely a mintát kísérő belső ügyirat részét képezi. Súlyos humán- vagy állategészségügyi veszélyt jelentő hiányosság esetén a mintaátvevő azonnal jelentést tesz a felettesének, és a továbbiakban a tőle kapott utasítások szerint jár el.

  3. A hiányosan csomagolt, sérült, szivárgó, csepegő, szennyező mintákat a többitől elkülönítve, szükség szerint megfelelő csomagolásba vagy tálcára rakva kell a továbbiakban kezelni. A szennyeződött eszközöket, felületeket azonnal fertőtleníteni kell.

  4. A vizsgálatra alkalmatlan mintákkal követendő eljárás:
    Miután a vizsgáló laboratórium állatorvosa megállapította, hogy a minta vizsgálatra alkalmatlan, feldolgozás nélkül ártalmatlanításra kerül. Erről értesíteni kell a beküldőt, hogy saját belátása, illetőleg az előírások szerint újabb mintát küldhessen, megfelelő körülmények között.

  5. A beérkező vizsgálati anyagok (minták) iktatása számítógépen, központilag történik.
    Az adatok rögzítésekor a program a soron következő iktatószámot adja az egy esetből származó összes mintaelemnek, tekintet nélkül arra, hogy a feldolgozásban hány részleg vesz részt. Erről egy megrendelő adatlap készül, amelyre a minták feldolgozása során a vizsgálatokkal kapcsolatos feljegyzéseket rá kell írni, egyben a kísérőiratok aktaborítójaként szolgál. A kísérőiratokat és a mintákat is, a program által nyomtatott, azonosító matricával kell ellátni (ennek hiányában kézzel kell feljegyezni az iktatószámot). Amennyiben az előírtnál kevesebb példányban érkezik a kísérőirat, illetve a másodpéldányok olvashatatlanok, megfelelő számú fénymásolatot kell készíteni.

 

Munkaidőn túli mintaátvétel
A munkaidőn túli mintaátvételt a budapesti telephelyen a külső portaszolgálat biztosítja.


Friss hírek

Magyar ebfajták tervezett rendezvényei
2020. február 21, péntek

Magyar ebfajták tervezett rendezvényei

Magyar ebfajták tervezett rendezvényei 2020.

Tovább >

Visszavonta az Európai Bizottság a klórpirifosz és a klórpirifosz-metil hatóanyagok engedélyét
2020. február 13, csütörtök

Visszavonta az Európai Bizottság a klórpirifosz és a klórpirifosz-metil hatóanyagok engedélyét

Az Európai Bizottság a növényvédő szer hatóanyagok felülvizsgálati programja során a klórpirifosz és a klórpirifosz-metil hatóanyagok megújításának elutasításáról döntött. Ennek értelmében 2020. február 16-ig az Európai Unió minden tagállamában visszavonják a legnagyobb mennyiségben felhasznált rovarölő szer hatóanyag, a klórpirifosz, valamint a klórpirifosz-metil összes készítményét. A bizottság a forgalmazásra és felhasználásra adható türelmi idő lejáratát 2020. április 16. napjában állapította meg.

Tovább >

Átlagos (0 Szavazatok)