Termékvisszahívások

Az oldalon az utóbbi hat hónap termékvisszahívásai láthatóak. Az információkat rendszeresen frissítjük.

Az élelmiszerlánc meglehetősen bonyolult és összetett hálózatában fontos, hogy minden szereplő (vállalkozó-hatóság-vásárló) tisztában legyen saját felelősségi körével. Elengedhetetlen a megfelelő partnerségi viszony kialakítása, melynek legfontosabb eszköze az információ-megosztás, a kommunikáció. Azaz, ha bármelyik szereplő tudomására jut, hogy egy élelmiszerlánc-termék nem felel meg az élelmiszerbiztonsági előírásoknak azt tudatja a lánc többi szereplőjével. Fontos hangsúlyozni, hogy az önellenőrzésből eredő visszahívás teljesítése a felelős vállalkozói magatartás alapköve és transzparenssé tétele a fogyasztói érdekeket maximálisan szem előtt tartó vállalkozás jellemzője, ami a vállalkozást pozitív irányba minősíti.

Mit tehet...

  • ...a felelős vállalkozó?

    Amennyiben az által behozott, előállított, feldolgozott, gyártott, forgalmazott termék nem felel meg az élelmiszerlánc-biztonsági követelményeknek meg kell tennie a szükséges intézkedéseket (forgalomból való kivonás, termékvisszahívás) és haladéktalanul tájékoztatnia kell az élelmiszerlánc-felügyeleti szervet, valamint termékvisszahívás esetén a vásárlókat. A visszahívási mechanizmusok életbe léptetéséhez a vállalkozóknak önellenőrzési, minőségbiztosítási, nyomon követési rendszereket kell működtetniük.
  • ...a tudatos vásárló?

    A vásárlói tudatosság egyik ismérve, hogy amennyiben kifogásolható termékkel találkozunk, azt jelezzük a vállalkozásnak (általában a vásárlás helyén), valamint bejelentjük az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóságnak. Ezzel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy a vállalkozó megtehesse a szükséges intézkedéseket (termékvisszahívás, forgalomból történő kivonás) és a nem megfelelő termék kikerülhessen az élelmiszerláncból (megsemmisítés, más, nem élelmiszer/takarmány célú felhasználás).

    A tudatos vásárló tisztában van azzal, hogy a vállalkozások által közzétett, önellenőrzésből eredő termékvisszahívások a vállalkozás pozitív megítélését segíti.

  • ...a támogató hatóság?

    Segíti a vállalkozásokat a termékvisszahívásban (útmutató), megosztja a szükséges és hiteles információkat a nagyközönséggel. Amennyiben nem megfelelő a vállalkozói intézkedés, akkor a törvény erejével kikényszeríti azt.
 

Mi a forgalomból kivonás? 

Általános értelmezés szerint a forgalomból történő kivonás azt a folyamatot jelenti, amelynek során a terméket – a vásárlóhoz eljutott termékek kivételével – eltávolítják az élelmiszerláncból.

Mi a termékvisszahívás? 

Termékvisszahívásra akkor kerül sor, ha a kockázatot jelentő termék már a vásárlónál van. A visszahívásnál nehézséget jelent a vásárlók elérése, értesítése.

Vissza

Részletes információk

Nem
2019.07.03.
Fressnapf MultiFit native báránytüdő
Szalmonella szennyezettség
Igen

Szalmonella szennyezettség miatt hív vissza kutyaeledelt a Fressnapf üzletlánc

Az érintett termék azonosító adatai:

·         A termék neve: Fressnapf MultiFit native báránytüdő

·         Tételazonosító: 024

·         Kiszerelés: 150 g

A fenti információkról a RASFF rendszeren keresztül értesült a Nébih.

A Fressnapf üzletlánc tájékoztatta a hatóságot, hogy a terméket azonnali hatállyal levették az üzletek polcairól és a vásárlóknál lévő, fenti azonosító adatokkal ellátott eledeleket visszaveszik.

A szalmonellózis állatról emberre is terjedhet és súlyos, lázzal, hasmenéssel, hányással járó gyomor- és bélrendszeri megbetegedést okozhat.

Salmonella baktériumról a Nébih honlapján olvashatók bővebb információk.