Valtozasok a Nebih szemelyes ugyfelfogadasi rendjeben
Változások a Nébih személyes ügyfélfogadási rendjében
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2020. március 19-től – a koronavírus-fertőzés terjedésének mérséklése érdekében, visszavonásig – az alábbi intézkedéseket vezeti be.
Általános szabályok:
• A Nébih ügyfelei és munkatársai egészségének megóvása érdekében ideiglenesen felfüggeszti, illetve rövidebb nyitvatartási időben biztosítja a személyes ügyintézést.
• Kérjük ügyfeleinket, hogy a hivatalban csak halaszthatatlan esetben és egészséges állapotban jelenjenek meg!
• Amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, annak során egyszerre egy ügyfél tartózkodhat az ügyfélfogadásra szolgáló helyiségben. Várakozó ügyfeleinket az udvaron tudjuk fogadni.
• A fizetés kizárólag bankkártyával történhet! Készpénzes fizetést – néhány elkerülhetetlen esetet kivéve – nem áll módunkban elfogadni.
Kérjük ügyfeleinket, hogy mindannyiunk egészségének megóvása érdekében, minden lehetséges esetben vegyék igénybe a Nébih elektronikus ügyintézési csatornáit! Felelős együttműködésüket és megértésüket előre is köszönjük!
Szervezeti egységeink közvetlen elérhetőségeiről, valamint az ügyintézés ideiglenes módjáról az alábbiakban tájékozódhatnak:
-
Általános ügyfélszolgálat
Az élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos bejelentéseiket, panaszaikat a zoldszam@nebih.gov.hu, míg általános jellegű és elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseiket az ugyfelszolgalat@nebih.gov.hu e-mail címen várjuk.
Elektronikus űrlap: Általános és elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos kérdéseit elküldheti hivatalunknak űrlapunk segítségével.
-
Felügyeleti díj ügyfélszolgálat
E-mail: felugyeletidij@nebih.gov.hu
Elektronikus űrlap: Felügyeleti díjjal kapcsolatos kérdéseit elküldheti hivatalunknak űrlapunk segítségével.
-
Lóútlevél, ENAR/TIR/TER ügyfélszolgálat
A személyes ügyfélfogadás szünetel, a postai vagy elektronikus úton érkezett küldemények feldolgozása zavartalanul zajlik
-
Lóútlevél Iroda
Lóútlevél Iroda
Postacím: 1144 Budapest, Remény utca 42/b.
Telefon: 06/1/316-0663
Email: loutleveliroda@nebih.gov.hu
-
ENAR/TIR/TER ügyfélszolgálat
ENAR/TIR/TER ügyfélszolgálat
Postacím: NÉBIH-ENAR, 1537 Budapest, Pf. 397.
Telefon: 06/1/336-9050
Email: enarufsz@nebih.gov.hu
-
-
Állategészségügyi diagnosztika
Leveleiket és kérdéseiket az adi@nebih.gov.hu e-mail címen várjuk.
Személyes ügyintézésre csak elkerülhetetlen esetben van mód.
Az ÁDI budapesti, debreceni és kaposvári telephelyein:
- A pénztárnál, illetve az anyagátvételnél egyszerre csak egy ember tartózkodhat.
- Az ügyfélszolgálat, illetve a kapcsolattartással megbízott kollégánk munkanapokon 8.00-17.00 óra között fogadja az ügyfeleket.
- Pénztárunk munkanapokon: 9.00-14.00 óráig tart nyitva. Ügyfeleink átmenetileg csak bankkártyával fizethetnek. (Készpénzes fizetést rendkívüli esetben tudunk elfogadni.)
-
Élelmiszerlánc-biztonsági laboratórium
Általános ügyekben az eli@nebih.gov.hu e-mail címet használhatják.
A jártassági vizsgálattal kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatos felvilágosítást a korvizsgalat@nebih.gov.hu e-mail címre kérjük küldeni.
Laboratóriumok elérhetőségei: https://portal.nebih.gov.hu/nebih-eli-laboratoriumai
-
Állatgyógyászati termékek
Amennyiben a személyes ügyintézés elkerülhetetlen, kizárólag telefonon vagy email-ben előre egyeztetett időpontban tudjuk fogadni az ügyfeleinket.
Email: ati@nebih.gov.hu
Telefonszám: +36/1/433-0330 vagy +36/30/827-0186
-
Borászati és alkoholos italok
A borászati termékek forgalomba hozatalával kapcsolatos laboratóriumi vizsgálatok elvégzéséhez szükséges minták leadására szolgáló mintaátvételi hely nyitvatartási ideje az alábbiak szerint módosul:
- hétfőtől csütörtökig 8:00-14:00 óráig,
- pénteken 8:00-12:00 óráig állunk ügyfeleink rendelkezésére.
Kérjük, hogy borászattal kapcsolatos kérelmeiket (5051, 5053, 5056, 5057) az elektronikus ügyintézést preferálva, ügyfélkapus hozzáférés segítségével indítsák el!
Az ügyfélkapus ügyintézéshez kapcsolódó kitöltési útmutató itt érhető el: Kitöltési útmutató
Amennyiben a kérelemhez laboratóriumi vizsgálatok is kapcsolódnak, kérjük, hogy a vizsgálatokhoz szükséges mintákat és dokumentumokat postai úton küldjék meg a következő címre:
Nébih Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóság
1118 Budapest Higany utca 2
Az eljárás díját az e-ügyintézési folyamat végén megadott összegben a megadott számlaszámra szíveskedjenek átutalással teljesíteni!
Az ügyfélkapun kezdeményezett és banki átutalással megfizetett forgalomba hozatali kérelmek esetében a mintákat és a hozzájuk kapcsolódó dokumentumokat (a veszélyhelyzet visszavonásáig) az alábbi kormányhivatali irodákban is leadhatják a megadott nyitva tartási időben.
Kérjük, hogy a mintákat törés biztos dobozban adják le, a szállításhoz megfelelően előkészítve, az alábbi tartalommal:
- három palack minta beazonosítható jelöléssel, kengyel zárással;
- 5051-es megrendelő ügyfélkapun rögzítve;
- vizsgálati díj megfizetését igazoló bizonylat;
- származási bizonyítvány.Kérjük, hogy a dobozon jól látható módon tüntesse fel az igazgatóság címét:
Nébih Borászati és Alkoholos Italok Igazgatóság
1118 Budapest, Higany utca 2-
Baranya megye
Baranya Megyei Kormányhivatal
Agrárügyi és Környezetvédelmi Főosztály
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
7623 Pécs, Megyeri út 24. (Hátsó zöld irodaépület, megközelíthető a Tulipán u. 7. felől)
Nyitva tartás:
Szerda: 14:30-16:30
-
Bács-Kiskun megye
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és
Állategészségügyi Főosztály
6000 Kecskemét, Halasi út 34.
Nyitva tartás:
Hétfő: 8:00-11:30
Kedd: 8:00-11:30
-
Borsod-Abaúj-Zemplén megye
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Agárügyi Főosztály, Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
3525 Miskolc, Vologda u. 1.
Nyitva tartás:
Kedd: 9:00-10:00
-
Csongrád-Csanád megye
Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály 6724 Szeged Vasas Szent Péter utca 9.
Nyitva tartás:
Hétfő: 08:00-15:00
Kedd: 08:00-15:00
-
Fejér megye
Fejér Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
8000 Székesfehérvár Csíkvári út 15.
Nyitva tartás:
Szerda: 8:00-10:00
-
Győr-Moson-Sopron megye
Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály
9028 Győr Régi veszprémi út 10.
Nyitva tartás:
Hétfő: 9:00-12:00
Szerda: 9:00-12:00
-
Heves megye
Heves Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály
3300 Eger Szövetkezet út 4.
Nyitva tartás:
Kedd: 8:00-16:00
-
Komárom-Esztergom megye
Komárom-Esztergom Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály
2890 Tata Új út 17.
Nyitva tartás:
Hétfő: 10:00-12:00
Szerda: 10:00-12:00
-
Nógrád megye
Nógrád Megyei Kormányhivatal Agrárügyi és Környezetvédelmi Főosztály
Élelmiszerlánc-biztonsági és Minőségellenőrzési Osztály
3100 Salgótarján Baglyasi út 2.
Nyitva tartás:
Hétfő: 08:00-12:00
-
Somogy megye
Somogy Megyei Kormányhivatal Agrárügyi és Környezetvédelmi Főosztály
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
7400 Kaposvár Cseri major Tinódi Lantos utca 2.
Nyitva tartás:
Szerda: 08:00-12:00
-
Szabolcs-Szatmár-Bereg megye
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Főosztály
4400 Nyíregyháza, Keleti M. u. 1.
Nyitva tartás:
Hétfőtől péntekig: 8:00-12:00
-
Tolna megye
Tolna Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály
7100 Szekszárd, Tormay Béla utca 18.
Nyitva tartás:
Hétfőtől csütörtökig: 8:00-16:00
Péntek: 8:00-14:00
-
Vas megye
Vas Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és
Állategészségügyi Főosztály
9700 Szombathely Zanati út 3.
Nyitva tartás:
Hétfő: 8:00-14:30
Szerda: 8:00-14:30
Péntek: 8:00-11:00
-
Veszprém megye
Veszprém Megyei Kormányhivatal Agrárügyi Főosztály Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
8200 Veszprém Dózsa György utca 33.
Nyitva tartás:
Kedd: 8:00-10:30
Csütörtök: 8:00-10:30
-
Zala megye
Zala Megyei Kormányhivatal Agrárügyi és Környezetvédelmi Főosztály
Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály
8900 Zalaegerszeg, Göcseji u. 18.
Nyitva tartás:
Szerda: 9:00-11:00
-
Mezőgazdasági genetikai erőforrások
A Kisrókus utcai telephelyen a laboratóriumi vizsgálatokra beérkező vetőmagtételeket és az ellenőrzésre kijelölt, GMO-ellenőrzés céljából levett mintákat kizárólag a keddi, szerdai és csütörtöki munkanapokon fogadjuk.
Tábornok utcai telephelyen a személyes ügyfélfogadás szünetel.
- Az őstermelői jogviszonnyal vagy családi gazdasággal kapcsolatos hatósági bizonyítványok ügyintézésének gyorsítása érdekében a kérelmeket szkennelve, vagy jól olvashatóan lefotózva küldjék meg az mgei@nebih.gov.hu e-mail címre.
A hatósági bizonyítvány kiállításával kapcsolatban tájékoztatás a +36/1/336-9488, valamint a 06/70/436-0560 telefonszámokon is kérhető.
- Az IUU fogási tanúsítványok: színes változatban szkennelve kell megküldeni az mgei@nebih.gov.hu e-mail címre! Az aláírt dokumentumot az ügyfelek szintén elektronikus úton kapják vissza.
- Tájékoztatás általános állattenyésztési ügyekben a 06/1/336-9108 és 06/1/336-9481-as telefonszámokon kérhető.
- A lótartás bejelentésére, valamint az egyeztetőlisták kérésére a loinfo@nebih.gov.hu elektronikus levélcímen van lehetőség.
-
Növény-, talaj- és agrárkörnyezetvédelmi ügyek
A személyes ügyfélfogadás szünetel, az egyes növény-, talaj- és agrárkörnyezet-védelmi témakörökben az alábbi elektronikus elérhetőségeken állunk ügyfeleink rendelkezésére.
- EK-műtrágya bejelentéssel kapcsolatos kérdéseiket a talajvedelem@nebih.gov.hu e-mail címre,
- nitrát adatszolgáltatással kapcsolatban az akg@nebih.gov.hu e-mail címre,
- a növényvédelemmel kapcsolatban a novenyvedelem@nebih.gov.hu e-mail címre szíveskedjenek megküldeni a témával kapcsolatos kérdéseiket!
- Zöldség-gyümölcs és egyéb növényitermék-ellenőrzési ügyekben az ello@nebih.gov.hu címen várjuk bejelentéseiket.
- A növényútlevéllel és egyéb növényegészségügyi előírásokkal kapcsolatos kérdéseiket a novenyegeszsegugy@nebih.gov.hu címre várjuk.
- A növényvédőszer-engedélyezéssel kapcsolatban a ppp.registration@nebih.gov.hu címre,
- a termésnövelő anyagok engedélyezésével kapcsolatban a tea@nebih.gov.hu címre küldhetik kérdéseiket.