Nébih ZöldSzám az élelmiszer-biztonságért

Sok vásárló nem tudja, hová forduljon, ha élelmiszer-biztonsági szabálytalanságot észlel. A Nébih ingyenes ZöldSzámán bejelentheti, ha vásárláskor olyan szabálytalanságot tapasztal, amely veszélyeztetheti az élelmiszert. 

Mindennapi élelmiszereink biztonságos fogyaszthatósága érdekében Önt is arra ösztönözzük, hogy segítsen az élelmiszer-biztonsági problémák felderítésében és megelőzésében! Tegyen bejelentést, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei kivizsgálhassák az esetet és megszüntethessék a szabálytalanságot. A konkrét élelmiszer-biztonsági probléma bejelentése lehetőséget ad arra, hogy a vizsgálatot gyorsan és célzottan, az adott helyszínen elvégezzék.

A Nébih – a területi kormányhivatalok közreműködésével – a beérkezett panaszt, bejelentést kivizsgálja és, amennyiben jogsértést tapasztal, megteszi a szükséges intézkedést. A bejelentő a vizsgálat befejezésekor a megtett intézkedésről vagy annak mellőzéséről értesítést kap. (Felhívjuk a figyelmet, hogy a névtelen panasz vizsgálata mellőzhető, azaz a Nébih mérlegelheti, hogy lefolytassa-e az ellenőrzést.)


Mikor hívható a Nébih ingyenes ZöldSzáma?

A nap 24 órájában hívható a ZöldSzám. Munkatársaink személyesen a következő időpontokban veszik fel a bejelentéseket: hétfőtől csütörtökig 8:00-tól 16:30-ig, pénteken pedig 8:00-tól 14:00 óráig. Munkaidőn kívül üzenetrögzítő rögzíti a hívásokat. A bejelentéseket vagy a területileg illetékes megyei kormányhivatalok felé továbbítjuk, vagy (amennyiben indokolt) a Nébih szakemberei vizsgálják ki. 

A szabálytalanság megszüntetésével megelőzhető egy esetleges súlyosabb probléma. A lakossági bejelentések elősegítik, hogy Önök ellenőrzött és biztonságosan fogyasztható élelmiszerekkel találkozzanak az üzletekben.

 

Hogyan érhet még el minket?

A Nébih ZöldSzám a hivatal Navigátor nevű applikációjából is elérhető. Az android és IOS rendszerű telefonokra egyaránt letölthető, ingyenes alkalmazás segítségével a telefonos bejelentésen kívül igénybe veheti például a hangalapú, a fényképes és az email-es bejelentés lehetőségét, eltárolhatja korábbi bejelentéseit, továbbá az élelmiszerlánc-biztonsággal kapcsolatos aktuális híreket is rendszeresen olvashatja. A Navigátorról bővebben itt olvashat.

 

Milyen adatokra lesz szükség?

Adja meg a vásárlás helyét, az üzlet címét és nevét, a termék nevét, és azt, hogy mikor vásárolta a problémás árut, vagy mikor tapasztalta az üzletben a szabálytalanságot! Ha csomagolt élelmiszerről van szó, a gyártó pontos megnevezésére, a termék minőségmegőrzési idejére és a termék gyártási számára is szükség lesz.

    __________________________________

Szavazzon! Szavazzon!

Milyen problémával hívhatja elsősorban a Nébih ZöldSzámot?

    __________________________________

Kapcsolódó anyagok