A NÉBIH több területen is társadalmi célú kampányt indított szemléletformálás céljával. Ismerje meg mindet!

Ételt csak okosan

Magyarországon minden 3. ember betegszik meg évente élelmiszer eredetű megbetegedésekben, melynek 70 %-a a háztartásokban történik, az élelmiszerek nem megfelelő tárolása, feldolgozása során. Az ilyen jellegű megbetegedések évente több milliárd forint kiesést okoznak az államnak. Ennek súlyosságát és társadalmi jelentőségét felismerve a NÉBIH felvilágosító kampányt indít Ételt csak okosan! Élelmiszerbiztonságról mindenkinek! címmel, amelynek célja a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatása a tudatos vásárlástól kezdve a megfelelő konyhatechnikai módszereken át a biztonságos ételkészítésig.

Szabad a Gazdi

A Vidékfejlesztési Minisztérium és a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal által 2013 decemberében elindított  program, melynek célja, a felelős állatartás szabályainak megismertetése a kutyát vásárló vagy örökbe fogadó emberek számára. A praktikus tanácsok, érdekes cikkek mellett a program 2015-től bővült a Látótárs projekttel, amely a vakvezető kutyák kiképzésének folyamatát mutatja be olyan módon, hogy egy kiskutya életét követi születésétől a kiképzés végéig.

 

Szupermenta

A NÉBIH felvállalta, hogy egy új szemléletű, független, hiteles fogyasztói kommunikáció részeként rendszeresen bevizsgál különböző nagyobb társadalmi réteget érintő termékcsoportokat, segítve ezzel a vásárlók döntését. Az eredményeket ezen az online felületen ismerteti rendszeresen. A terméktesztek különlegessége, hogy olyan komplex vizsgálat áll mögöttükm amelyek a termékek a NÉBIH nemzeti referencia laboratóriumaiban végzett vizsgálatatit is tartalmazza.

 

Maradék nélkül

Magyarországon évente mintegy 1,8 millió tonna élelmiszerhulladékkeletkezik. Ennek jelentős hányada – körülbelül negyede – a háztartásokban termelődik. Ez 40-45 kg fejenként. Bár ez a mennyiség elmarad néhány szélsőségesen pazarló országtól – mint amilyen az Egyesült Királyság, Franciaország, Hollandia, Németország –, a hazai vásárlók kosárának mégis meghatározó részét teszi ki. Számításaink szerint egy átlagos magyar család évente 50 000 Ft értékű élelmiszert dob ki a szemétbe. Az élelmiszerhulladékok esetében azonban olyan problémával állunk szemben, amelynek megoldásához kivételesen nem több pénzre, hanem mindössze több figyelemre lenne szükség. A NÉBIH feladata, hogy tudatosítsa a vásárlókban, hogy hogyan tehetnek többet a környezetükért a tudatos és biztonságos élelmiszervásárlás, tárolás és kezelés segítségével.

 

A NÉBIH több önálló honlapot hozott létre kiemelten fontos témáknak teret engedve.

Ne habozz! - A veszettségről szól a NÉBIH új figyelemfelhívó kampánya

A kampány célkitűzése, hogy a lakosság felismerje a betegségre utaló tüneteket és jelentse a veszettségre gyanús állatokat az állategészségügyi hatóság felé, ugyanakkor a városokban is egyre gyakrabban megjelenő, egészséges rókák ne okozzanak felesleges riadalmat.

A kampány fő üzenete: „Ha olyan rókát vagy egyéb vadállatot lát, amely hagyja magát néhány lépésre megközelíteni, vagy támadó magatartást mutat, esetleg róka, vagy más vadállat tetemét találja meg, értesítse a helyileg illetékes állategészségügyi hatóságot, vagy hívja a NÉBIH Zöld számát, a +36 80 263 244 telefonszámot!”

ÉLBS - Élelmiszerlánc-biztonsági Stratégia 2013-2020

A stratégia megvalósulása által az élelmiszerlánc termékei mindenkor egészségesek, kiváló minőségűek és biztonságosak legyenek, valamint azok előállítása, kereskedelme, felhasználása vagy fogyasztása során az emberek és a társadalom magas fokú tudatosságot és felelősséget tanúsítson,  magában foglalva az összes élelmiszerlánc-szereplőt, így a vállalkozásokon és hatóságon túlmenően a médiát, a politikát, a szakmai, a civil, az oktatási és a tudományos szerveket egyaránt.

TUHIR

A turista állami horgászjegy honlapján, egy felületen megtalálható minden, ami a 90 napos turista állami horgászjegy kiváltásához szükséges:

  • állami turista horgászjegyhez szükséges tananyag
  • online kitölthető vizsga
  • horgászjegy igénylése, bankkártyás fizetési lehetőség.

Erdőtűz-megelőzési projekt

Firelife Erdőtűz-megelőzési projekt oldala, melyen a magyarországi erdőtüzek megelőzéséről, tűzgyújtási szabályokról és tűzgyújtási tilalmakról ad információt.

 

 

Helyből jobb

A világ számos pontjához hasonlóan a magyar vásárlók körében is egyre nagyobb az érdeklődés a helyben termelt, helyben készült termékek iránt. A termelői piacok és a helyi termék-védjegyek száma az elmúlt években jelentősen gyarapodott, kedveltségük is nőtt. A Helyi termék éve 2015 program célja, hogy a vásárlókat megismertesse a helyi termékekkel.