Állami turista horgászjegy (TUHIR) gyakran ismételt kérdések

  • További kérdésekkel, esetleges panasszal hová fordulhatok?

    A NÉBIH ügyfélszolgálata az alábbi elérhetőségeken áll rendelkezésre:

    e-mail: tuhir@nebih.gov.hu

    telefon: +36/70/436-0415


     

  • Mi a teendő, ha elveszett, vagy megsemmisült a turista állami horgászjegy?

    Az eredeti e-mail üzenet megőrzésével bármikor újra kinyomtathatók annak csatolt dokumentumai.

  • A turista állami horgászjegy érvényességi ideje alatt sikeresen eleget tett az állami horgászjegy kiváltása (Hhvtv. 40 § (2) bek.) követelményeinek. Hogyan tudja igényelni az állami hogászjegyet és mi történik a még érvényes turista állami horgászjeggyel?

    A Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságánál a turista állami horgászjegyet díjmentesen állami horgászjegyre cserélik, ha Ön horgászszervezeti tagságát igazolja.

  • Lejárt a turista állami horgászjegyem érvényességi ideje (90 nap). Kiváltható-e ismét?

    Nem, egy naptári évben maximum egyszer váltható ki a turista állami horgászjegy 90 nap időtartamra. Érvényességi idejének lejártát követően a horgászat csak úgy folytatható, ha az igénylő megfelel az állami horgászjegy igénylési feltételeinek. (Az állami horgászvizsgát nem váltja ki a turista állami horgászjegy igénylését megelőzően kitöltött teszt kérdéssor.)

  • Horgászhat-e két bottal turista állami horgászjeggyel?

    Nem, a turista állami horgászjeggyel legfeljebb egy, maximum három, darabonként legfeljebb háromágú horoggal felszerelt horgászkészséget használhat és egy darab 1 m2-nél nem nagyobb csalihalfogó emelőhálót használhat az engedélyes.

  • Egy regisztrációval lehetséges-e két vagy több névre turista állami horgászjegy kiváltása?

    Nem, egy regisztrált névre és e-mail címre csak egy turista állami horgászjegy és fogási napló igényelhető. További családtag, ismerős esetén az igénylő saját nevére és e-mail címére tud magának turista állami horgászjegyet kiváltani.

     

  • Most regisztrált a rendszerbe, de későbbi időpontban szándékozik megkezdeni a horgászatot. Lehetséges-e későbbi kezdőnapot megadni a turista állami horgászjegy érvényességének kezdőnapjaként?

    A turista állami horgászjegy igénylésének napján megadható az érvényesség kezdőnapja, ami nem szükségszerűen azonos az igénylés napjával.

  • A regisztráció napján kell kiváltani a turista állami horgászjegyet is, vagy eltérő időszakra is igénylehető az?

    Nem, a regisztrációt követően bármikor folytatható a folyamat. A sikeres tesztkitöltés máskor is lehetséges, mint a regisztráció és a turista állami horgászjegy igénylése is tetszőleges időpontban elvégezhető.

  • Hogyan juthat hozzá az állami turista horgászjegyhez és a fogási naplóhoz a sikeres vizsgát és bankkártyás fizetést követően?

    A turista állami horgászjegyet és a fogási naplót a rendszer a regisztrált e-mail címre küldi el automatikusan, a turista állami horgászjegy díjának megfizetést követően. Ezt a két dokumentumot ki kell nyomtatni és a vízparton magánál tartani, illetve a fogási naplót kitölteni. A bankkártyás fizetést követően eltarthat kb. fél óráig míg a rendszer megküldi a elektronikusan a dokumentumokat az e-mail címre.

  • Mi történik, ha sikertelenül töltötte ki a tesztet?

    Egy napon három alkalommal lehetséges megismételni a tesztkitöltést, ami nem jár anyagi vonzattal sikertelenség esetén sem. Minden nap háromszor meg lehet ismételni a tesztkitöltést.

     

  • Sikeresen kitöltött tesztet követően a horgászjegy igénylés menüpontról az Internet böngésző „vissza nyilával” visszalépve a rendszer azt jelzi, hogy nem töltötte ki sikeresen a tesztet. Mit a teendő?

    Ilyen esetben lépjen ki a rendszerből, majd újra lépjen be. A rendszer helyesen kijelzi, hogy sikeresen kitöltötte a tesztet, folytathatja a megkezdett horgászjegy igénylést. Amennyiben egyszer sikeresen kitöltötte a tesztet azt a rendszer automatikusan regisztrálja, nem szükséges újra megismételni ezt semmilyen esetben sem.

  • Kifizethető-e bankkártyán kívül más módon a turista állami horgászjegy díja?

    Nem, kizárólag bankkártyával lehet kiegyenlíteni a horgászjegy igénylésének díját.

  • Mit tegyen, ha nem rendelkezik bankkártyával az, aki turista állami horgászjegyet kíván igényelni?

    Az online fizetéshez bármilyen, akár másnak a nevére szóló bankkártya is felhasználható.

  • Milyen módon fizethető ki az állami turista horgászjegy díja?

    A díjat bankkártyával lehet kiegyenlíteni a díjat a NÉBIH weboldalán, amire a rendszer automatikusan átirányítja.

  • Hol találom meg a területi engedélyek kiváltásának helyét?

    Internet böngésző keresőjébe begépelve annak a vízterületnek a nevét, amin horgászni kíván megtalálható az adott vízterület halgazdálkodásra jogosultjának elérhetősége. A területi jegyet a halgazdálkodásra jogosult maga és megbízottjai forgalmazzák (horgászegyesület, horgászbolt, stb.) Amennyiben nem eredményes a keresés, telefonon érdeklődhet a vízterület fekvése szerint illetékes Megyei Kormányhivatal Földművelésügyi Igazgatóságánál arról, hogy az adott vízterületre hol lehet megvásárolni a területi jegyet.

  • Kell-e területi jegyet váltani a turista állami horgászjegy mellé, mielőtt megkezdem a horgászatot?

    Igen, arra a nyilvántartott halgazdálkodási vízterületre, ahol horgászni kíván külön meg kell vásárolni a területi engedélyt a horgászat megkezdése előtt. A turista állami horgászjegy nem azonos a területi engedéllyel, nem váltja ki azt. A területi engedély a halgazdálkodásra jogosultnál vásárolható.

  • Mit kell tenni a regisztrációt követően?

    A horgászjegy igénylése menüpontra kattintva el lehet kezdeni a turista állami horgászjegy igénylését. Amennyiben nem azonnal szükséges a horgászjegy, a regisztrációt és a sikeres tesztkitöltést követően a tárgyéven belül későbbi időpontban is lehet állami turista horgászjegyet igényelni. Pl: 2014. 05.16-án vizsgázott sikeresen, a turista állami horgászjegy 2014. augusztus 13-tól is igényelhető, ez esetben ettől az időponttól számított 90 napig lesz érvényes a horgászjegy.